• دوشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98103023046
  • خبرنگار : 71402

مورالس به تحریک خشونت در بولیوی متهم شد

مورالس به تحریک خشونت در بولیوی متهم شد

یک مقام ارشد ایالات متحده در مصاحبه‌ای که یکشنبه رسانه‌های بولیوی منتشر کردند، گفت: اوو مورالس در حال تقویت بی‌ثباتی و خشونت از داخل آرژانتین است و ایالات متحده به این کشور آمریکای جنوبی هشدار داده بود که او "دردسر" خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مائوریسیو کلاور-کارون، مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در مصاحبه با روزنامه بولیوی "پاگینا سیته" اظهار داشت اوو مورالس "دردسری" برای آرژانتین است که به او پناهندگی اعطا کرد؛ آن هم در یک زمانی که این کشور باید به موضوعات دیگری از جمله بحران اقتصادی و ارتباط آن با صندوق بین‌المللی پول توجه کند.

کلاور-کارون در این مصاحبه گفت: (مورالس) خود را مانند آدمکی که صلح‌طلب است فروخته بود، اما آنچه که ما دیدیم  یک اوو مورالس است که از خشونت حمایت کرده و آن را تامین مالی می‌کند و می‌خواهد شبه‌نظامی پرورش دهد. ما به دولت آرژانتین هشدار دادیم که این اتفاق خواهد افتاد. من قبل از وقوع این رویدادها به آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری منتخب هشدار دادم.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که اشتباه کرده باشد اما گفت آرژانتین اکنون در حال دیدن مشکلی است که اوو مورالس می‌آفریند.

سخنگوی فرناندز که ۱۰ دسامبر مراسم تحلیف به جای آورد، هنوز اظهارنظری نکرده است. مورالس ۱۳ ژانویه گفت بولیویایی‌ها حق دارند بدون سلاح سازماندهی شده و از خودشان مقابل آنچه او حملات از سوی دولت موقت بولیوی خواند، دفاع کنند. به گفته او، دولت موقت اواخر سال گذشته میلادی با کودتا روی کار آمد.

مورالس حدود ۱۴ سال سکان هدایت بولیوی را در دست داشت و پس از پیروزی جنجالی در انتخابات و اعتراضات مردمی در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۹ استعفا داد. اکنون یک دولت موقت به رهبری جینین آنی‌یز کنترل این کشور آمریکای جنوبی را در دست دارد. مورالس در ابتدا راهی مکزیک شد و بعد به آرژانتین رفت.

مشاور ارشد دونالد ترامپ که اخیرا برای دیدار با آنی‌یز به بولیوی رفته بود، همچنین با اشاره به نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت، او برای تخریب نیروهای مسلح این کشور تلاش می‌کند تا مسیر شبه‌نظامیان مسلح برای "گرایش گانگستری" هموار شود. او افزود: همان کاری که نیکولاس مادورو با گانگستری کرد، اوو مورالس تلاش دارد در بولیوی پیاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha