سیدجواد حسینی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به راهاندازی مدارس جدید اوتیسم در سطح کشور اظهار کرد: طبق طرح آمایش سرزمینی ۴۶ مدرسه اوتیسم در مناطق مختلف داریم، هرچند هنوز ۱۴ استان ما مدرسه اوتیسم ندارند و دانشآموزان در قالب ۲۰۰ کلاس ضمیمه ادامه تحصیل میدهند.
وی افزود: به ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز داریم و به همین علت با خیرین وارد گفتوگو شدیم و طبق توافقاتی که داشتیم کلنگ ساخت ۲۲۴ مدرسه در این ۱۴ استان بر زمین زده خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش آمار دانشآموزان مبتلا به اوتیسم گفت: شمار مبتلایان به اوتیسم در حال افزایش نیست. اوتیسم دارای درجات مختلف است و یک علت افزایش آمار دانش آموزان اوتیسم بهبود روند و ابزارهای شناسایی است. در واقع طیف اوتیسم افزایش نیافته بلکه ابزارها مدرنتر و شناسایی بهبود پیدا کرده است.
حسینی افزود: در حال حاضر تدوین و ابلاغ سندجامع اوتیسم را هم در قالب رشد کمی و هم کیفی در دستورکار داریم تا همه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم بتوانند تحت پوشش آموزشهای استاندارد قرار بگیرند و بتوانیم متناسب سازی آموزش، محتوا و اجرا را انجام دهیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا تمام مبتلایان به اوتیسم، تحت پوشش آموزش قرار دارند؟ گفت: طرح سنجش بدو ورود به دبستان برای ثبت نام در کلاس اول الزامی است و تشخیص برای تمام آنها که در طرح سنجش شرکت میکنند انجام میشود. موردی نداریم که بگوییم دانش آموزی به دلیل کمبود فضا و معلم از تحصیل محروم میشود، اما خب به هرحال عدهای بازمانده از تحصیل هستند که ممکن است در بین آنها افراد اوتیسم نیز وجود داشته باشد.
انتهای پیام
نظرات