• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98102418305
  • خبرنگار : 50191

فعالیت ۹۳ شرکت تعاونی مرزنشینان در سیستان و بلوچستان

فعالیت ۹۳ شرکت تعاونی مرزنشینان در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۳ شرکت تعاونی در حوزه مرزنشینان در سطح استان فعال هستند.

اله نظر شه بخش در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: این شرکت های تعاونی در ۹ ماهه امسال ۵۰ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۲۹ دلار اقلامی همچون خرما، عسل، محصولات لبنی، سبزی و میوه، سوخت های معدنی،  نوشابه و روغن های معدنی به کشورهای همجوار و آسیای میانه و غرب آسیا صادر کردند.


معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر  ۲ هزار و ۳۲۰  شرکت تعاونی فعال در سیستان و بلوچستان وجود دارد.


شه بخش گفت: ۲۳ هزار و ۵۴۱ نفر ساعت آموزش برای تعاونگران سراسر استان تاکنون برگزار شده است.


وی خاطرنشان کرد: این آموزش ها به منظور توانمندسازی مدیران و اعضای تعاونی های استان در شاخه های مهارتی حقوقی، مهارتی مدیریتی، مهارتی تخصصی و مجازی برگزار شده است.


وی همچنین در خصوص اجرای طرح روستا تعاون در سیستان و بلوچستان گفت: پس از ابلاغ اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر و برنامه های ابلاغی وزارت متبوع مبنی بر تشکیل شرکت های تعاونی روستا تعاون در مناطق مختلف استان، به منظور بهره مندی از تسهیلات مذکور با پیگیری های مستمر تاکنون ۹۵ شرکت تعاونی در گرایش های مختلف در سطح استان تشکیل شده که از این تعداد ۵۰ تعاونی در سامانه کارا ثبت نام و به بانک های عامل معرفی شده اند.


معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۹ شرکت تعاونی در سراسر استان تشکیل شده است.


وی تصریح کرد: این شرکت های تعاونی در گرایش های صنایع دستی، خدماتی، مسکن و کشاورزی فعالیت می کنند.


اله نظر شه بخش میزان اشتغال ایجاد شده توسط این تعاونی ها را دو هزار و ۴۷۸ نفر بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha