• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98102216513
  • خبرنگار : 71610

سی ان ان: آمریکا ۱۲ نظامی سعودی را از پایگاه‌هایش اخراج می‌کند

سی ان ان: آمریکا ۱۲ نظامی سعودی را از پایگاه‌هایش اخراج می‌کند

در پی حمله اخیر یک مهاجم سعودی به پایگاه ارتش آمریکا در فلوریدا، یک رسانه آمریکایی از اخراج ۱۲ کارآموز نظامی عربستان از این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان فاش کرد که پس از بررسی‌های انجام شده توسط پنتاگون در پی حمله مسلحانه یک افسر سعودی به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا و کشته شدن سه تن از نیروهای آمریکا، واشنگتن تصمیم گرفته ۱۲ افسر سعودی را که در حال آموزش در این کشور هستند، اخراج کند.

این شبکه به نقل از چند منبع که نامشان را فاش نکرده، گزارش داد، ۱۲ کارآموز سعودی مذکور هیچ ارتباطی با افسری که اخیرا به پایگاه پنساکولا در فلوریدا حمله کرد، ندارند و با وی همکاری نداشته‌اند.

تا بدین لحظه پنتاگون، وزارت دادگستری، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و سفارت عربستان سعودی در واشنگتن به درخواست‌ها مبنی بر اظهار نظر در این باره پاسخ نداده‌اند.

محمد سعید الشمرانی، یک دانشجوی افسری سعودی در پایگاه پنساکولای فلوریدا ششم دسامبر به سمت همقطاران خود تیراندازی کرد که طی آن سه شخص کشته و هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.

در پی این حمله پنتاگون عملاً آموزش عملیاتی همه پرسنل نظامی عربستان سعودی در آمریکا را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد. پس از آن مسؤولان وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که دست به یک بازنگری امنیتی در پیشینه نظامیان عربستانی تحت آموزش در آمریکا زده‌اند و در همین راستا، گری رید، یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا گفت مقامات هویت حدود ۸۵۰ دانشجوی  افسری عربستانی که در حال حاضر در پایگاه‌های آمریکا هستند و همچنین فعالیت‌های قبلی آنها در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرده‌اند.

وی گفت: می‌توانم بگویم ما هیچ اطلاعاتی حاکی از وجود "سناریوی تهدید فوری" به دست نیاورده‌ایم.

در حال حاضر ۵۰۰۰ نظامی خارجی در آمریکا آموزش می‌بینند که از این تعداد ۸۵۰ عربستانی در یگان‌های مختلف هستند و ۳۵۰ دانشجوی افسری عربستانی در یگان نیروهای دریایی تحت آموزش هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha