• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98102116291

استاندار فارس در دیدار با هیئت رئیسه علوم پزشکی شیراز:

توسعه توریسم درمانی جدی‌تر پیگیری شود

توسعه توریسم درمانی جدی‌تر پیگیری شود

ایسنا/فارس استاندار فارس بر تلاش مضاعف برای ارتقاء وضعیت بهداشتی و درمانی مردم این استان و همچنین پیگیری جدی‌تر موضوع توسعه توریسم درمانی تاکید کرد.

دکتر عنایت‌الله رحیمی در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: لازم است به دنبال شناسایی چالش ها، تغییر روش ها و اصلاح فرآیندها باشیم، به نحوی که در راستای پیشرفت، آبادانی، منافع مردم و کشور باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، رحیمی با تاکید بر مشخص کردن برنامه های عملیاتی و هدف گذاری های کوتاه مدت و بلندمدت، ادامه داد: باید تلاش ها در ایجاد و ارایه راهکارهایی برای ارتقای خدمات باشد و ضرورت دارد از شرکت های تولید کننده دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی با رعایت اصول استاندارد حمایت کرد.

استاندار فارس بر ارایه راهکارهای عملی برای ارتقای سطح ارایه خدمات در سطح استان و در نتیجه در سطوح ملی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به فعالیت حدود ۳۶ هزار کارمند در مجموعه‌های تحت مدیریت این دانشگاه، گفت: حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو در ۱۷ دانشکده تحت پوشش دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دکتر مهرزاد لطفی ادامه داد: استان فارس با بهره گیری از ۶۷ بیمارستان دولتی دانشگاهی، خصوصی، خیریه و غیردانشگاهی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی و حدود ۸۵۰ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حد توان خدمات مطلوبی به مراجعان ارایه می دهند.

او ادامه داد: حدود هزار خانه بهداشت و ۵۰۰ پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز روزانه مشغول ارایه خدمت، به حدود ۱۰۰ هزار بیمار و مراجعه کننده هستند که از نظر تعداد در کشور قابل توجه است.

لطفی گفت: از زمان راه اندازی واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۳ هزار علاقه مند از ۴۲ کشور جهان داوطلب تحصیل در این دانشگاه شده‌اند؛ از طرفی مبنای فعالیت‌های علمی و پژوهشی و آموزشی براساس حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل ۳ و چهار بوده است.

او با بیان اینکه پزشکی شیراز در کشور و منطقه و حتی در دنیا خوشنام است، گفت: مجموعه مراکز درمانی شیراز در بخش‌های دولتی و خصوصی، علاوه بر ارایه خدمت به هم استانی ها به شهروندان ساکن در سایر استان های کشور به ویژه استان های جنوبی نیز خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارایه می دهند بنابراین داشتن نگاهی ویژه‌تر به شیراز اهمیت دارد.

لطفی با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به موضوع توریسم درمانی، اضافه کرد: با توجه به وجود توانمندی فارس در حوزه بهداشت و درمان، لازم است به موضوع توریسم درمانی بیشتر بپردازیم که با این مهم، اشتغال زایی بسیاری هم فراهم می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha