• چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98101814277
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد:

تکالیف مهارت‌محور به جای سنت‌های نوشتاری تکراری

تکالیف مهارت‌محور به جای سنت‌های نوشتاری تکراری

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدیران مدارس در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین باید برنامه‌های متنوعی از نوع مهارت‌آموزی در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف ارائه دهند؛ چرا که  اگر این برنامه اجرایی شود، ناخودآگاه فعالیت‌های خارج از مدرسه دانش‌آموزان به جای نوشتن تکالیف و حفظ مطالب به این امور مفید و موثر اختصاص می‌یابد.

محمدعلی واقعی، امروز چهارشنبه 18 دی، در گردهمایی مدیران مدارس بیرجند، اظهار کرد: شالوده تربیتی فکر و اندیشه دانش‌آموزان در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد؛ از این رو آموزش مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی در کنار تربیت جسم و جان این افراد، اولویت اول آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به سختی‌ها و فراز و نشیب‌های فرآیند تعلیم و تربیت در این دوره مهم و حساس تربیتی، تصریح کرد: توسعه تکالیف مهارت‌محور به جای مشق شب می‌تواند به آموزگاران ابتدایی که مهم‌ترین رسالتشان تربیت کودک و نوجوان در تراز جمهوری اسلامی است، کمک بسزایی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، دبیر شورای آموزش و پررش خراسان جنوبی، گسترش و تنوع‌بخشی به حرف و مهارت‌های مورد نیاز جامعه در همه دوره‌های تحصیلی را ضروری دانست.

واقعی با بیان اینکه شرط معدل برای ثبت‌نام در مدارس استان به هیچ وجه مطرح نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تنها براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش‌آموزان صورت خواهد گرفت.

وی بر استفاده از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان در فرآیند تعلیم و تربیت تأکید کرد و یادآور شد: انجمن اولیا و مربیان نمادی از همراهی و همکاری والدین با متولیان امر آموزش در مدرسه است و زمانی که نهادهای تربیتی در تعاملی سازنده با یکدیگر بر رشد و تعالی دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارند، نسلی موفق پرورش می‌یابد که قادر است استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، جایگاه خانواده‌ها را در فرآیندهای تربیتی بسیار موثر دانست و یادآور شد: خانواده‌ها با تعامل سازنده با مربیان مدارس می‌توانند بسیاری از کارکردهایی را که برای رشد آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان نیاز دارند، تحقق بخشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha