• چهارشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98101107891
  • خبرنگار : 50212

منصوری: پرستاران بار اصلی درمان را بر دوش می کشند

منصوری: پرستاران بار اصلی درمان را بر دوش می کشند

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه پرستاری بار اصلی درمان و تامین سلامت مردم را بر دوش می کشند.

محمدرضا منصوری در آئین تجلیل از پرستاران شهرستان زرندیه اظهار کرد: پرستاران به عنوان مجاهدان حوزه بهداشت و درمان با وجود کاستی ها و مشکلات فراوان خدمات شایانی را به بیماران ارائه می دهند.

وی در ادامه گفت: با وجود اینکه مشکلات اقتصادی کشور را با مشکل فروش نفت و محدودیت‌های مالی مواجه کرده است، اما در همین مدت بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان زرندیه با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و موجب ارتقای شاخص های درمانی این منطقه شده و حجم قابل توجهی از مراجعات مردمی در حوزه درمان به شهرهای دیگر را کاهش داد.

منصوری با اشاره به احداث ۲۴ درمانگاه جدید در ساوه و زرندیه اظهار کرد: افتتاح این مراکز درمانی با مشارکت خیرین و حوزه سلامت توانسته است بخشی از مطالبات مردم در حوزه سلامت را برآورده کند.

وی همچنین به معوقات پرستاران اشاره کرد و گفت: دانشکده علوم پزشکی ساوه در حوزه معوقات وضعیت بهتری نسبت به سایر دانشکده‌ها دارد. در برخی استان ها معوقات به بیش از ۶ ماه رسیده است.

وی افزایش بودجه حوزه سلامت ساوه و زرندیه از ۲۴ میلیارد تومان به ۴۴ میلیارد در سال جاری را موجب کسب رتبه برتر دانشکده علوم پزشکی دانست و افزود: سلامت و امنیت دو نیاز تحقق توسعه پایدار است و باید از همه ظرفیت‌ها برای تامین این نیازها استفاده کرد.

در ادامه امام جمعه زرندیه گفت: پرستاری یک حرفه نیست بلکه یک مسئولیت مقدس در کاهش آلام بیماران است.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی افزود: نباید به کمبودهای موجود در بحث مالی توجه کرد، نگاه پرستاران باید به عظمت کارشان باشد و اینکه تیمار کردن یک بیمار چقدر مقدس و  ارزشمند است. قطعا دعای یک بیمار بدرقه راه شما خواهد بود.

در این مراسم از پرستاران نمونه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha