خیرالله خادمی در عملیات اجرایی احداث ایستگاه راهآهن خاوران، راهآهن تبریز- میانه را بزرگترین پروژه ریلی کشور عنوان کرد و گفت: این خط آهن، اولین پروژهای است که از ابتدا به صورت دوخطه اجرا میشود.
وی با بیان اینکه برای اجرای آن 65 میلیون مترمکعب عملیات خاکی انجام شده است، افزود: تاکنون 1860 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که ارزش آن به قیمت روز بیش از شش هزار میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی این پروژه، اتصال خطآهن به تبریز است، افزود: با اتصال این خط به تبریز، فاصله ریلی تهران تا تبریز از نظر مسافت 114 کیلومتر و از نظر زمان پنج ساعت کاهش مییابد.
خادمی با اشاره به وعده رئیس جمهور مبنی بر اتمام این پروژه تا پایان سال 99، شرایط عمرانی برای تحقق این وعده را مطلوب توصیف کرد و گفت: زیرسازی مسیر بستانآباد تا تبریز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال 99 این خط به تبریز میرسد.
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجانشرقی، عملیات اجرایی احداث ایستگاه راهآهن خاوران با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر راه و شهرسازی و نائبرئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
این پروژه که بخشی از طرح مهم و زیربنایی راهآهن تبریز- میانه است به منظور اتصال این خط ریلی به تبریز و با اعتباری بالغ بر 646 میلیارد ریال اجرا میشود.
خط ریلی تبریز- بستانآباد- میانه به طول 203 کیلومتر از ایستگاه فعلی میانه شروع شده و پس از عبور از مسیری عمدتاً کوهستانی، به ایستگاه بستانآباد رسیده و سپس به ایستگاه خاوران و در نهایت ایستگاه فعلی راهآهن تبریز متصل میشود.
انتهای پیام
نظرات