غلامحسین دغاغله در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای حل مشکلات صنفی کامیونداران و جلساتی که با تشکلهای آنها داشتیم، برای توضیح عادلانه بار در بنادر کشور طرحی را به اجرا گذاشتیم که کامیونداران نتوانند بدون نوبت در بنادر بارگیری کنند و در این زمینه وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا طرحی را اجرایی کنیم. بر این اساس مقرر شد تا ابتدا این طرح را در بندر شهید رجایی به عنوان اصلیترین بندر کشور که بیشترین مشکل را در این زمینه دارد، اجرایی کنیم و پس از آسیبشناسی آن به عنوان طرح پایلوت، آن را در دیگر بنادر به اجرا بگذاریم.
وی افزود: بنادر در این زمینه اولویتبندی شدند و پس از بندر شهید رجایی در سال آینده بندر امام خمینی نیز به این طرح میپیوندد و دیگر بنادر جنوبی نیز به تدریج وارد این طرح خواهد شد.
دغاغله ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح مقرر شد تا ادارات فاوا دو سازمان راهداری و سازمان بنادر در بنادر کشور اطلاعاتشان را به کاندیدا بگذارند و کامیونهای حامل بار و بدون بار به صورت سیستماتیک در ورودی و خروجی بنادر کنترل شوند تا کامیونداران نتوانند خارج از نوبت و با برخی دلالیهای صورت گرفته از بندر بارگیری کنند.
مدیرکل دفتر حملونقل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای افزود: این طرح به صورت پایلوت از بیستم آذرماه امسال در بندر شهید رجایی اجرایی شده است و با آسیبشناسی صورت گرفته و رفع کردن اشتباهات احتمالی آن در دیگر بنادر نیز به تدریج عملیاتی خواهد شد. همچنین کامیونداران میتوانند در صورتی که باری از استانها به سمت بندر شهید رجایی حمل میکنند، از قبل به صورت اینترنتی نوبت مجازی برای حمل کالا در مسیر برگشت خود بگیرند تا به مشکلی در بندر برخورد نکنند. البته برخی از بارها به عنوان کالاهای رسوبی نیازی به اخذ نوبت قبلی ندارد اما کامیونداران باید در بنادر و از طریق اداره کل مستقر در آنجا نوبت حضوری دریافت کنند.
وی گفت: در ورودی و خروجی بنادر پلاکخوانهایی نصب شده که به صورت سیستمی همه کامیونها را رصد میکند تا کسی بدون بارنامه و نوبت وارد بنادر نشود. البته برخی از ناوگان باری شهری دارای سیستم و پروسه تعریفشده جداگانهای است که آنها نیز اطلاعاتشان در برنامهریزی سیستمی تعریف خواهد شد تا این قشر زحمتکش با مشکلی در بنادر مواجه نشوند.
انتهای پیام
نظرات