• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98100302498
  • منبع : نمایندگی سمنان

اولین مرکز علمی پژوهشی نیکوکاری کشور در دانشگاه آزاد شاهرود افتتاح شد

اولین مرکز علمی پژوهشی نیکوکاری کشور در دانشگاه آزاد شاهرود افتتاح شد

ایسنا/سمنان اولین مرکز علمی پژوهشی نیکوکاری کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود افتتاح شد

دکتر سید احمد ابوالقاسمی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در حاشیه افتتاح مرکز علمی پژوهشی نیکوکاری فرهیختگان اظهار کرد: این دانشگاه با راه‌اندازی اولین مرکز علمی و پژوهشی نیکوکاری کشور گام مهمی در مسیر علمی، پژوهشی نیکوکاری در کشور برداشته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرایی شدن این طرح خاطرنشان کرد: حدود 6 ماه قبل در جلسه ای که با حضور مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد کشور در این واحد دانشگاهی برگزار شد، مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش‌های کمیته امداد از نزدیک با پتانسیل و تجهیزات مناسب این واحد دانشگاهی آشنا شد و در همان نشست تصمیم بر این شد که به منظور انجام طرح‌های پژوهشی کمیته امداد، پس از تهیه یک اساسنامه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و کمیته امداد، یک مرکز جهت همکاری مشترک و انجام طرح‌های پژوهشی کمیته امداد تأسیس شود تا در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و رشد مدیریت بهینه در هزینه کردهای نیکوکاری در بخش‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی با همکاری و تلاش اساتید فرهیخته و دانشجویان باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به اختصاص یک ساختمان مستقل با نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز به این مرکز خبر داد و افزود: امروز این مرکز با حضور مسؤولین دانشگاه و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، محمد بلوچی رئیس کمیته امداد شهرستان شاهرود با عنوان "فرهیختگان" افتتاح و راه اندازی گردید.

ابوالقاسمی‌فر به مذاکرات و توافقات انجام شده اشاره و تصریح کرد: قرار است که کمیته امداد امام خمینی(ره) با ارائه اولویت‌های پژوهشی خود به این مرکز با استفاده از پتانسیل اعضای هیأت علمی خصوصا در رشته های مدیریت، حسابداری، روانشناسی، اقتصاد و حقوق و... گام‌هایی در راستای حل مشکلات مدد جویان این نهاد حمایتی برداشته شود.

وی در خصوص هدف از ایجاد این مرکز گفت: در شاهرود 10 مرکز نیکوکاری در حال فعالیت هستند که این مرکز در واقع یازدهمین مرکزی است که قرار است فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشد؛ البته این مرکز با همه این مراکز تفاوت دارد به این صورت که آنها مراکز حمایتی هستند ولی این مرکز با هدف کمک به اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی ایجاد شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود افزود: این مرکز مثل همه مراکز نیکوکاری دارای یوزر و پسورد و پورتال خاصی است و طبق اساسنامه ای که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با هماهنگی کمیته امداد استان سمنان تنظیم کرده است انشاءالله در آینده نزدیک شاهد راه اندازی کانون خیرین کارآفرین در همین مرکز نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نیز خواهیم بود تا بتوانیم هرچه بیشتر به سمت دانشگاه کار آفرین و دانشگاه نسل سه و چهار حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص مفاد اساسنامه مرکز نیکوکاری فرهیختگان گفت:دفتر پژوهشی کمیته امداد استان سمنان متعهد شده است کلیه پروپزال‌ها و طرح‌های پژوهشی را در ابتدا به این مرکز ارجاع بدهند چرا که این مرکز زیر نظر مستقیم کمیته امداد فعالیت خواهد کرد همچنین کمیته امداد کشور نیز در همین ارتباط یک پسورد به این واحد دانشگاهی اختصاص داده است تا بتوانیم طرح های کشوری را انتخاب و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس تا کنون نمونه کاملی از مشارکت مردم بوده است تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب اسلامی است نمونه کامل مشارکت مردم در سرنوشت علمی و پژوهشی کشور است و ما امیدواریم همچنان بتوانیم با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، گام مهمی در خصوص علمی پژوهشی شدن فرهنگ خیریه و صدقات و همچنین کمک به محرومان و مستضعفان در کشور داشته باشیم .

ابوالقاسمی فر در خصوص نحوه اطلاع رسانی و همکاری علاقمندان دانشگاهی با این مرکز نیکوکاری گفت: یک صفحه مختص این مرکز نیکوکاری در سایت دانشگاه در نظر گرفته شده تا این مرکز از طریق آن همه طرح‌های پژوهشی خود را در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد. ضمن اینکه چنانچه  نیاز به یک طرح پژوهشی فوری نیز باشد موارد از طریق بارگذاری در این سامانه به گروه های هدف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha