حامد محمودی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه درگز صعبالعبورترین راههای روستایی و گردنهها را دارد؛ برخورداری از راه مناسب برای این شهرستان امری ضروری است.
وی با اشاره به آسفالت 45 درصدی راههای روستایی درگز افزود: از 565 کیلومتر راه روستایی حدود 250 کیلومتر آسفالت و بقیه به صورت شنی هستند.
محمودی عنوان کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون روکش آسفالت گرم محور درگز - کلات به طول 5/3 کیلومتر، روکش آسفالت سرد محورهای روستایی به طول سه کیلومتر، لکهگیری در سطح راههای شهری و روستایی به میزان 510 تن، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی شهرستان در چندین مرحله به طول بیش از 300 کیلومتر است.
وی ادامه داد: همچنین احداث و تعریض هشت دستگاه پل در مناطقی که بر اثر سیل خراب شده، لوله شیار لرزاننده به طول 20 کیلومتر در گردنههای تیوان؛ مرمت، بازسازی و رنگآمیزی پلهای بزرگ «لطف آباد – جلفان - شیخوانلو- پالکانلو»، اجرای پل و جاده جایگزین در راه روستایی دوآبی که در اثر سیل تخریب شده بود و تهیه شن و نمک زمستانی به میزان 2500 تن برای عملیات زمستانی در گردنههای این شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای درگز با توجه به اهمیت ایمنسازی راهها مطرح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این راستا اقداماتی شامل آشکارسازی تقاطعها با نصب چراغهای آذرخشی و تابلوها، خطکشی راه اصلی درگز – قوچان، رفع مشکل سه نقطه پرحادثه «حسنآباد، سیدآباد و سادات» با جایگزینی مسیر و حذف پیچ سهراهی چاپشلو –چهلمیر، ایمنسازی و احداث و آسفالت باندهای کاهنده سرعت در مبادی ورودی و خروجی شهر نوخندان، ایمنسازی چهار نقطه پر حادثه با احداث خاکریز، نصب علائم، حفاظ، چراغها و سرعتکاه، ایمنسازی محدوده پنج مدرسه در راههای اصلی و قدیم کلات انجام شده است.
محمودی گفت: در این مدت نیز حدود سه میلیارد ریال برای بازسازی ماشینآلات راهداری در زمستان هزینه شده است، این شهرستان در حوزه حمل و نقل دارای چهار شرکت مسافربری و چهار شرکت باربری و جابهجایی کالاست.
انتهای پیام
نظرات