• شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98093022598
  • خبرنگار : 71496

کشته شدن غیرنظامیان در حمله پهپادی ارتش حفتر/ هشدار نهایی ارتش شرق لیبی درباره ضرب‌الاجل مصراته

کشته شدن غیرنظامیان در حمله پهپادی ارتش حفتر/ هشدار نهایی ارتش شرق لیبی درباره ضرب‌الاجل مصراته

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی صبح (امروز) شنبه حمله‌ای را به نقاط استقرار نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش "ملی" لیبی در شرق ترهونه واقع در جنوب شرق طرابلس آغاز کردند. این دولت همچنین از کشته شدن سه غیرنظامی در شهر مسلاته در اثر حمله پهپادی ارتش حفتر خبر داد. ارتش شرق بار دیگر بر ضرب‌الاجل خود تا فردا (یکشنبه) تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، در اثر حمله پهپاد اماراتی مورد استفاده ارتش وابسته به حفتر سه غیرنظامی در شهر مسلاته کشته شدند.

عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق اعلام کرد، در اثر بیش از ۱۰ حمله پهپاده‌های اماراتی مورد استفاده ارتش حفتر و اصابت هشت موشک گراد به محله‌های مسکونی سه غیرنظامی کشته شدند.

همچنین مصطفی المجمعی، سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات "آتشفشان خشم" وابسته به دولت وفاق ملی در گفتگویی ویژه با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: نیروهای ما حمله‌ای را علیه نقاط استقرار نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش "ملی" لیبی در منطقه "سیدی الصید" واقع در شرق ترهونه (۹۰ کیلومتری جنوب شرق طرابلس) آغاز کردند.

المجمعی افزود: پهپاد حامی حفتر روز جمعه حملاتی را در محور صلاح‌الدین در جنوب طرابلس آغاز کرد اما در این حمله هیچ یک از نیروهای ما آسیب ندیدند.

در مقابل نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش "ملی" لیبی در بیانیه‌ای مدعی شدند، "حمله ناکام شبه‌نظامیان به شرق ترهونه نشان می‌دهد دولت وفاق بر اساس اصول و یا منافع ملی اداره نمی‌شود".

نیروهای حفتر بار دیگر به ساکنان شهر مصراته پایبندی به مهلت سه روزه که ساعت ۱۲ شب فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد، تاکید و اعلام کردند که این مهلت هرگز تمدید نخواهد شد.

خالد المحجوب، مدیر مرکز ارشاد اخلاقی نیروهای مسلح مستقر در شرق لیبی (طبرق) پیشتر گفته بود: در صورتی که مصراته به مهلت سه روزه پایبند نباشد، ارتش حملات شدیدی را علیه شبه‌نظامیان مصراته آغاز خواهد کرد.

نیروهای حفتر دو روز قبل با انتشار بیانیه‌ای خطاب به بزرگان مصراته تاکید کرد: منافع، امنیت و سلامت شهرتان را بر منابع افراطی‌هایی که این شهر را به سوی کشتار، قتل، افراط‌گرایی و تروریسم سوق می‌دهند، مقدم کنید.

همچنین در این بیانیه بزرگان شهر مصراته تشویق شدند از جوانان این شهر که در صفوف دولت وفاق فعالیت دارند، بخواهند سلاح‌های خود را زمین گذاشته و جبهه‌های طرابلس و سرت را فورا و بدون معطلی رها کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha