• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98092720560
  • خبرنگار : 71593

مبارزه تایوان با اخبار جعلی در آستانه انتخابات ژانویه

مبارزه تایوان با اخبار جعلی در آستانه انتخابات ژانویه

تایوان در آستانه انتخابات ۱۱ ژانویه در حال تلاش برای مبارزه با اخبار جعلی و اطلاعات نادرستی است که به گفته دولت این جزیره خودگردان، از سوی چین منتشر می‌شود تا دموکراسی را در این منطقه تضعیف کند.

به گزارش ایسنا، حزب اپوزیسیون اصلی تایوان موسوم به کومینتانگ که خواستار روابط نزدیک با چین است، حزب حاکم ترقی‌خواه دموکراتیک را به راه انداختن کمپین اطلاعات نادرست متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دموکراسی تایوان مدت‌هاست که به شدت قطبی و همراه با جانبداری‌های حزبی است و اتهام تلاش برای تخریب حزب مخالف، تکذیبیه‌ها و واکنش به تکذیبیه‌ها بخشی از زندگی سیاسی در تایوان هستند که در شبکه‌های خبری و همچنین در اینترنت و بیشتر در فیس‌بوک و برنامه‌های پیام‌رسانی مانند "لاین" در جریان هستند.

تایوان که در روز ۱۱ ژانویه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی خود را برگزاری خواهد کرد، می‌گوید که در برابر اعمال نفوذ غیرقانونی چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، آسیب‌پذیر است.

چیو چویی جنگ، معاون رییس شورای امور تایوان با اشاره به چین اظهار کرد: تایوان یک جامعه دموکراتیک و باز است. آن‌ها از آزادی ما سوءاستفاده می‌کنند و اخباری را منتشر می‌کنند که به نفع دولت نیست. آنان به دنبال دست بردن در دیدگاه مردم هستند. چین از سازمان‌های موجود در تایوان استفاده می‌کند تا به انتشار اخبار جعلی کمک کنند.

حزب کومینتانگ و نامزدش برای انتخابات ریاست جمهوری که در نطرسنجی‌ها پس از تسای اینگ ون، رییس جمهوری تایوان در جایگاه دوم قرار دارد، می‌گویند که رای‌دهندگان باید بر اقدامات حزب حاکم برای دامن زدن به پیچیدگی شرایط فعلی متمرکز شوند.

سخنگوی کمپین هان کوئو یو، نامزد حزب کومینتانگ به خبرگزاری رویترز گفت: وقتی در اینترنت چرخی می‌زنید آیا بیش از ۹۰ درصد حملات خبری علیه هان کوئو یو نیست؟ اگر چین خواستار حمایت از کومینتانگ است، چطور ممکن است چنین اتفاقی بیفتد؟ آیا ارتش سایبری اخبار جعلی چین بسیار ضعیف است؟ آیا آن‌ها شکست خورده‌اند؟ یا اینکه ارتش سایبری حزب ترقی‌خواه دموکراتیک قدرتمندتر است؟

در همین حال، سخنگوی حزب ترقی‌خواه دموکراتیک نیز گفته است: اخبار جعلی در دموکراسی تایوان مداخله می‌کنند و در میان مردم این جزیره تفرقه ایجاد می‌کنند.

گروه‌های راستی‌آزما می‌گویند مردم تایوان با اخبار جعلی بمباران می‌شوند و به همین دلیل وب‌سایت‌ها و تالارهای گفتمانی را ایجاد کرده‌ و سمینارهایی برگزار کرده‌اند تا به شناسایی این اخبار از سوی مردم کمک کنند. به گفته یک مقام آگاه، نیروهای ضربتی از سوی دولت برای مبارزه با "شایعات" گماشته شده‌اند و نهادهای امنیتی تایوان نیز "ماموریت ویژه‌ای" را برای سرکوب اخبار جعلی از سوی چین ایجاد کرده‌اند.

چین مداخله در انتخابات تایوان را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha