• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98092620125
  • خبرنگار : 71605

رییس کنفرانس بین‌المللی پل: پایش سلامت پُل‌ها آغاز شده است

رییس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: پروژه‌های پایش سلامت پل‌ها را آغاز کرده‌ایم و اکنون در آزاد راه تهران - شمال در حال اجرا است؛ اما با توجه به اهمیت موضوع باید ارتباط دانشگاه و مدیران دولتی در این زمینه بیشتر شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا رهایی در پنجمین کنفرانس بین المللی پل در دانشگاه صنعتی امیر کبیر اظهار کرد: در این کنفرانس با توجه به دعوتی که از همه محققان از کشورهای مختلف داشتیم به دلیل برخی مشکلات‌ عده‌ای از آنها نتوانستند در کنفرانس حضور یابند اما مقالات آنها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: از دهه ۷۰‌ اولین کنفرانس بین المللی پل آغاز برگزار شد و در سال ۶۹ که موضوع جنگ مطرح بود اما در همان شرایط نیز از ۱۴ کشور محققانی در این کنفزانس حضور یافتند و پیشرفت‌هایی نیز به دست آمد.

رییس کنفرانس بین المللی پل اظهار کرد: برای توسعه راه‌سازی و راه آهن سرمایه‌گذاری‌هایی انجام می‌شود و از مصالح و فناوری‌های نوین نیز استفاده می‌شود اما مساله مهم در این زمینه بازرسی، تعمیر و نگهداری است که مغفول مانده که با تعامل سازمان راه‌سازی به این موضوع اهمیت داده شده است.

رهایی تصریح کرد: ما با سازمان حمل و نقل، راه آهن و بنیاد مستضعفان همکاری مناسبی داشته‌ایم و زمینه خوبی برای ‌یک همکاری بین دانشگاهی شکل گرفته است که در این مسیر دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت و خواجه نصیر با ما تعامل خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: ۲۱۷ چکیده مقاله به کنفرانس ارسال شد و پس از داوری کمیته علمی ۱۷۱ مقاله پذیرفته شد. همچنین برای مشکلات در خصوص خرابی پل‌ها کارگاه‌های آموزشی و فنی برگزار شده است و تجربیات موفقی در طراحی، ساخت، تعمیر و نگهدای پل‌ها داشته‌ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در این کنفرانس توسعه تعاملات بین‌المللی و حضور محققان از کشورهای مختلف زمینه همکاری مشترک را آغاز کرده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، پنجمین کنفرانس بین‌المللی پُل از ۲۶ آذر ماه با حضور اساتید و متخصصان داخلی و خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرده و تا ۲۷ آذرماه ادامه دارد؛ در این کنفرانس تعداد قابل توجهی مقاله از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، مالزی، کانادا و فرانسه دریافت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha