• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98092519120
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در بازدید معاون استاندار از یک مرکز خیریه درمانی مطرح شد؛

عدم پوشش بیمه روستایی و نبود پزشک متخصص؛ شاه‌بیت غصه‌های مراکز خیریه درمانی

عدم پوشش بیمه روستایی و نبود پزشک متخصص؛ شاه‌بیت غصه‌های مراکز خیریه درمانی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی به همراه تعدادی از مسئولان از یک مرکز خیریه درمانی بازدید کرد که عدم پوشش بیمه روستایی و نبود پزشک متخصص و مالیات پزشکان از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های مطرح شده در این بازدید بود.

ناصر خوش خبر، امروز دوشنبه ۲۵ آذر در بازدید از دارالشفاء خیریه فاطمه الزهرا(ص) بیرجند اظهار کرد: متاسفانه ما استقلال مرکز خیریه را در این می‌بینیم که همه امکانات را داشته باشد، اما این امر درست نیست و می‌تواند از توان بقیه مراکز نیز استفاده کند و قسمتی از آن را بر عهده بگیرد.

وی افزود: موسسات خیریه باید در راستای هدف خود از ابزارهای جانبی دیگر نیز استفاده کرده و صرفاً کننده کار نباشند.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هدف ما این است که این مراکز تعطیل نشوند چراکه این مراکز محل رجوع قشر محروم جامعه هستند و باید از آن‌ها حمایت‌های لازم انجام شود.

خوش خبر ادامه داد: امکانات دولتی بخش درمان پاسخگوی نیاز مردم نیست و دولت به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای این بخش را پاسخ دهد که در این راستا باید از ظرفیت مراکز خیریه استفاده کرد.

وی بر تعامل تمام دستگاه‌ها برای حل مشکلات این مراکر تاکید و بیان کرد: باید این تعامل بین مراکز درمانی و خیریه‌ها انجام شود تا بتوان با نیازسنجی در بخش درمان، از هم پوشانی خدمات درمانی جلوگیری کرد.



سامان دهی نیروی انسانی در مراکز درمانی

علی ناصری، فرماندار بیرجند نیز در این بازدید اظهار کرد: باید امکانات خدماتی که در شهرستان بیرجند اعم از درمانگاه‌های خیریه و ... وجود دارد را پتانسیل سنجی کنیم و آن‌ها را تحت امر دانشگاه علوم پزشکی آوریم چراکه این‌گونه مشکل نبود پزشک این درمانگاه‌ها نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه لازم است یک سامان دهی در زمینه نیروی انسانی و مراکز درمانی سطح شهر انجام شود، تصریح کرد: اکنون روزانه نزدیک به دو هزار تماس با این کلینیک‌های بیمارستانی بیرجند برقرار می‌شود.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این کلینیک‌ها تنها ۴۰۰ نفر است، تصریح کرد: مراکز خیریه امکانات دارند، اما به دلیل کمبود پزشک نمی‌توانند از این امکانات بهره ببرند.



عدم پوشش بیمه روستایی برای مراکز خیریه

مسعود بیرجندی، مدیر داخلی دارالشفاء فاطمه الزهرا(ص) بیرجند نیز در این بازدید اظهار کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و ما موظف هستیم که این امکانات را برای همه آن‌ها فراهم کنیم.

وی با گلایه از عدم پوشش بیمه روستایی برای مراکز خیریه، بیان کرد: در حال حاضر داروخانه در این مرکز راه‌اندازی شده، اما امتیازی از سوی دانشگاه به آن اختصاص داده نمی‌شود که نیازمند توجه مسئولان است.

مدیر داخلی دارالشفاء فاطمه الزهرا(ص) بیرجند از آمادگی این مرکز برای در اختیار قراردادن امکانات برای پزشکان، افزود: برای تأمین نیروهای این مرکز مشکل داشته و در بخش پزشک متخصص و دندانپزشک کمبود داریم.

بیرجندی تصریح کرد: قانون مالیات تکلیفی برای جذب پزشکان باعث ایجاد مشکلاتی شده که در صورت معافیت پزشکان مراکز خیریه از این مالیات، می‌توان بخشی از نیروهای مورد نیاز مرکز را جذب کرد.



تلاش برای حل مشکل نیروی متخصص

جلال احمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این بازدید اظهار کرد: در جذب پزشکان آزاد و نیمه وقت هیچ محدودیتی برای مراکز خیریه وجود ندارد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه برای حل مشکل نیروی متخصص این مرکز، یادآور شد: پزشکان تمام وقت نیز باید به صورت تمام وقت در خدمت دانشگاه باشند، اما تلاش کرده‌ایم از این نیروها در مراکز خصوصی نیز بهره ببریم.


در این بازدید معاون استاندار خراسان جنوبی به مسئولان مربوطه تاکید کرد تا با تشکیل کارگروهی، نسبت به تامین نیروی دندانپزشک مورد نیاز درمانگاه و رفع موانع موجود، اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha