• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98092519019
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

در قرآن یکصد رابطه بین خدای متعال و انسان ذکر شده است

در قرآن یکصد رابطه بین خدای متعال و انسان ذکر شده است

ایسنا/اصفهان رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: در قرآن کریم یکصد رابطه بین انسان و خدا ذکر شده است که مهم‌ترین آن نماز است، دنیا برای زندگی ابدی نیست و همه ما باید برای آخرت اهمیت ویژه قائل شویم.

حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر امروز (دوشنبه) در اجلاس سراسری نماز که در مسجد جامع شهر چادگان برگزار شد با طرح این سؤال که فلسفه نماز خواندن چیست؟ اظهار کرد: یکی از علت‌ها این است که ما باید در زندگی همیشه یاد خدا باشیم و هیچ وقت از یاد خدا غافل نشویم تا ایمان ما تقویت شود.

وی افزود: شیطان با بلند شدن صدای اذان می‌گریزد و فرار می‌کند و نماز اگر در زندگی انسان باشد باعث آرامش ذاتی می‌شود و از باب اهمیت ۵۰۰۰ بار اسم و ضمیر خدای متعال در قرآن کریم آمده است و دلیل آن این است که باید ذکر خدا همیشه جاری و ساری باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، گفت: در قرآن کریم ۱۰۰ رابطه بین انسان و خدا ذکر شده است که مهم‌ترین آن نماز است و دنیا برای زندگی ابدی نیست و همه ما باید برای آخرت اهمیت ویژه قائل شویم.

همچنین امام جمعه چادگان در این اجلاس با بیان اینکه در این شهرستان نزدیک به ۹۰ مسجد و حسینیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر کسی نماز بخواند، نماز به آن شخص اهمیت می‌دهد و آن وقتی که نماز اقامه می‌شود آن چهره ملکوتی برای انسان در نزد خدای متعال دعا می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمود بنی جمالی وجود دو شهر و بیش از ۶۰ روستا در سطح شهرستان با پراکندگی بالا را فرصتی ارزشمند برای امور فرهنگی- دینی دانست و گفت: اذکاری که خوانده می‌شود بسیار مقدس هستند و خدا در قرآن فرموده است که از صبر و نماز استعانت و مدد بگیرید که آن وقت به انسان کمک خواهد شد.

فرماندار چادگان نیز با مهم برشمردن و در صدر بودن اصل ارزشمند نماز گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پس از پیروزی انقلاب به آن توجه شد همین موضوع نماز بوده و فی الحال این مسئله در ادارات و مدارس با برنامه‌ریزی خاصی به صورت با شکوه انجام می‌شود.

وی فعالیت‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز را مهم و ستودنی برشمرد و افزود: همه مسئولان باید در جهت برپایی نماز اهتمام ویژه داشته باشند تا ضمن اینکه اقامه نماز به جایگاه حقیقی خود بیش از پیش برسد، سستی و کاهلی در این حوزه اصلاً وجود نداشته باشد.

اجرای محفل انس با قرآن، تواشیح خوانی، انشای نماز و قرائت پیام مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های اجلاس سراسری نماز در شهر چادگان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha