• یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98091712576
  • خبرنگار : 50177

معاون استاندار لرستان:

خروجی پژوهش‌ها در راستای حل مشکلات جامعه مورد استفاده قرار گیرد

خروجی پژوهش‌ها در راستای حل مشکلات جامعه مورد استفاده قرار گیرد

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان گفت: خروجی پژوهش‌ها در راستای حل مشکلات جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

قاسم ولی زاده در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش با بیان اینکه در این نمایشگاه دستاوردها، فناوری‌ها، اختراعات، نوآوری‌ها محصولاتی از مراکز رشد و دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی و فن بازارها به نمایش گذاشته شده است، اظهار کرد: وضعیت پژوهش در لرستان روند رو به رشدی دارد.

وی ادامه داد: این روند رو به رشد نشان‌دهنده این است که برنامه‌ریزی‌ها در طول سال‌های گذشته در حوزه پژوهش، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری روند رو به رشد بوده است.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه طی کردن روند پروسه ایده پردازی و تولید محصول در این نمایشگاه نمود داشت، گفت: این دستاوردها نشان‌دهنده این است که دانشگاه‌های ما این توانمندی را دارند که نیازهای بخش‌های مختلف جامعه در حوزه سلامت، صنعت و ... فراهم کند و این مهم نیازمند همگرایی و همکاری بخش‌های مختلف است تا بتوانند نیازهای خود را به دانشگاه‌ها اعلام کنند.

معاون استاندار لرستان گفت: همچنین دانشگاه‌ها با توان و امکاناتی که در اختیار دارند نیازهای استان را رفع کنند.

ولی زاده با بیان اینکه در شرایط امروز تحریم می‌توانیم نیازهایمان را از طریق واحدهای فناور فراهم کنیم، عنوان کرد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و دولت با ارتباط گرفتن با این واحدهای فناور و دانشگاه‌ها به ارتقا وضعیت پژوهشی کمک کنند.

وی با بیان اینکه در امر پژوهش به دنبال جابجا کردن مرزهای دانش هستیم، بیان کرد: این دستاوردها و نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ما می‌توانیم، هرچند که در پژوهش نگاه دیگری مورد توجه است و باید اهتمام ویژه به آن داشته باشیم.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه مسئله پژوهش باید از پایه و مدارس، دانشگاه‌ها و ... مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: پژوهش باید در استان کاربردی شوند و ماحصل پژوهش‌ها در راستای حل مشکلات جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha