• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98091208393
  • خبرنگار : 71496

پنج غیرنظامی در حمله توپخانه‌ای ارتش شرق لیبی به جنوب طرابلس کشته شدند

پنج غیرنظامی در حمله توپخانه‌ای ارتش شرق لیبی به جنوب طرابلس کشته شدند

وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، در حمله توپخانه‌ای دوشنبه شب به یک محله مسکونی در جنوب طرابلس پنج غیرنظانی کشته و بیش از ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، امین الهاشمی، سخنگوی وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی اظهار کرد: در حمله توپخانه‌ای شدیدی که به یک محله مسکونی در منطقه السوانی واقع در جنب طرابلس انجام شد، پنج غیرنظامی کشته شده و بیش از ۱۰ تن دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

جنوب طرابلس از چهارم آوریل شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی است، نیروهای حفتر حمله‌ای را برای کنترل بر مقر دولت وفاق ملی آغاز کرده‌اند.

الهاشمی با اشاره به اینکه گلوله‌های شلیک شده به این محله از نوع گلوله‌هایی با قابلیت انفجار بالا بوده و خسارات مالی و انسانی بزرگی را وارد کردند، گفت: محله‌ای که در این عملیات هدف بمباران قرار گرفت، کاملا غیرنظامی بود و در آن هیچ‌گونه نشانه‌ای از نظامی بودن وجود نداشت.

منطفه السوانی به دلیل توسعه شهر طرابلس اکنون از مناطق اطراف این شهر محسوب شده و در ۲۵ کیلومتری جنوب آن واقع است، کنترل این منطقه در دست نیروهای دولت وفاق ملی لیبی است.

در همین حال محمد قنونو، سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای اظهار کرد: پهپادهای اماراتی حامی حفتر-جنایتکار جنگی حملات هوایی را به محله مسکونی در منطقه السوانی آغاز کردند که منجر به کشته شدن تعدادی از جمله یک زن و یک کودک و زخمی شدن بیش از ۱۰ تن شد.

قنونو با اشاره به اینکه نیروهای دولت وفاق لیبی خودروهای زرهی نیروهای حفتر را که قصد نفوذ به جنوب طرابلس را داشتند، منهدم کردند، گفت: علاوه بر این جنگنده‌های اماراتی دو بار پل الزهرا را هدف قرار دادند که خسارت‌هایی را به زیرساخت‌های این کشور وارد کرد.

نیروهای وابسته به دولت وفاق در صفحه رسمی خود در فیسبوک تصاویری از کشته و زخمی‌ها در حال انتقال با خودروهای آمبولانس را منتشر کردند.

تا این لحظه نیروهای حفتر اظهارنظری درباره این حمله نکرده‌اند.

سازمان ملل با تاکید بر اینکه این حملات در سطح جنایت جنگی هستند، بارها ازطرف‌های لیبیایی خواسته از هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در طرابلس دست بردارند.

اعضای شورای امنیت نیز روز دوشنبه با انتشار بیانیه مشترکی بار دیگر خواستار آتش‌بس در لیبی شدند و از طرف‌های خارجی خواستند به تحریم تسلیحاتی لیبی که بارها توسط ترکیه، اردن و امارات نقض شده، پایبند باشند.

در این بیانیه بر لزوم پایبندی فوری همه طرف‌ها به کاهش تنش‌ و آتش‌بس تاکید و از همه کشورها خواسته شد در این درگیری دخالت نکرده و اقداماتی را در پیش نگیرند که موجب وخامت آن شود.

همچنین اعضای این شورا پایبندی کامل همه کشورها به تحریم تسلیحاتی اعمال شده از سال ۲۰۱۱ را خواستار شدند.

طبق آماری که غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی روز جمعه ارائه کرد، درگیری‌ها در جنوب طرابلس موجب کشته شدن بیش از ۲۰۰۰ شبه‌نظامی و دست‌کم ۲۰۰ غیرنظامی و آوارگی ۱۴۶ هزار تن دیگر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha