ایوب کرد اظهار افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر و تعداد 15 جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی جادهای کالا و مسافر، تشکیل شده است.
وی عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز گردید آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در خصوص عمدهترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ نیز گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان را از عمدهترین تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جادهای استان بوده است.
کرد خاطر نشان کرد: عنایت به لزوم ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای کاربران جادهها به ویژه استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی مسافری جادهای و با توجه به سهم عمده جابجایی بار از طریق جادهها در کشور، کاهش تخلفات مربوطه از طریق افزایش نظارت و رسیدگی به آنها، از دغدغه های مهم و اساسی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور به شمار می رود.
وی در پایان با اشاره به فواید استفاده از فناوری های نوین در ارتباط و تعامل دو طرفه با سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، بیان کرد: شهروندان عزیز میتوانند علاوه بر مراجعه حضوری به ادارات و نمایندگی های تابعه این اداره کل در شهرستانهای استان، از طریق ارسال پیامک به شماره 3000141 و یا تماس با سامانه 141 و یا از طریق سیستم «شهراه»، هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت را به این اداره کل منعکس کنند.
انتهای پیام
نظرات