• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98090604319
  • منبع : نمایندگی اردبیل

کشف ۲۴مورد حفاری غیرمجاز در اردبیل

کشف ۲۴مورد حفاری غیرمجاز در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل از کشف ۲۴مورد حفاری غیر مجاز در سال جاری خبرداد

نادر فلاحی قبل از ظهر امروز  با اعلام این خبر افزود: امسال 24 مورد حفاری غیرمجاز در استان  کشف شده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد حفاری غیرمجاز 19 مورد بود.

وی  با بیان اینکه تعداد پرونده‌های تشکیل شده نیز از 21 مورد به 28 مورد افزایش یافته است، افزود: کشف و توقیف ادوات حفاری نیز از 3 مورد به 13 مورد رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه کشف اشیا نیز از 3 مورد به 100 مورد رسیده است، اظهار کرد: در 8 ماهه سال گذشته 58 نفر حفار غیرمجاز دستگیر شده بود و در مدت مشابه سال جاری این رقم به 107 مورد افزایش یافته است.

به گفته فلاحی دلیل افزایش دستگیری‌ها همکاری و مشارکت مردم و نهادهای انتظامی و امنیتی است تا جایی که اخبار مردمی موثر در کشف جرم از 15 مورد به 47 مورد رسیده است.

وی ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با جلب مشارکت عموم مردم و تعامل سازنده با پاسگاه‌ها و فرماندهی انتظامی در شهرستان‌ها توانسته به این توفیقات دست یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: صیانت از میراث فرهنگی نیازمند مشارکت مستمر مردم است و بر همین اساس تلاش بر این بوده در سال‌های اخیر با آگاهی بخشی از ظرفیت خود مردم برای صیانت از آثار بهره گرفته شود.

فلاحی با اشاره به اینکه صیانت از آثار تاریخی باید از سنین پایین فرهنگ‌سازی شود گفت: به همین منظور با تعریف برنامه‌های مختلف به‌دنبال تربیت میراث‌بانان افتخاری در بین دانش‌آموزان هستیم.

وی افزود: در تمامی شهرها احیا و راه‌اندازی انجمن حفاظت از میراث فرهنگی با جدیت دنبال می‌شود تا بتوان به واسطه فعالیت انجمن‌ها مشارکت نهادهای اجرایی به‌ویژه دهیاران، بخشداران و فرمانداران را جلب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha