• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98090604198
  • خبرنگار : 50034

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد

تخصیص بیش از ۳۹ هزار تن کود به کشاورزان

تخصیص بیش از ۳۹ هزار تن کود به کشاورزان

ایسنا/همدان مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اهمیت تأمین و توزیع به موقع کود شیمیایی در بین کشاورزان، از تخصیص بیش از ۳۹ هزار تن کود به کشاورزان سطح استان خبرداد.

امیر لاهوتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی استان تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است تا با تأمین و توزیع به موقع کود پاییزه در بین کشاورزان زمینه کشت موفق را برای آنان فراهم کند، افزود: سازمان جهادکشاورزی استان امسال برای کشت‌های پاییزه سه نوع کود را تحت عناوین کود ازته، کود فسفاته و کود پتاسه در بین کشاورزان توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: مجموع سهمیه کود ابلاغ شده پاییزه برای استان همدان در سالجاری ۴۸ هزار و ۶۲۱ تن بوده که تا پایان آبان ماه ۳۹ هزار و ۵۷۲ تن و به میزان ۸۱ درصد آن به استان تخصیص یافته است.

 مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: میزان کود خریداری شده توسط کشاورزان نیز ۳۲ هزار و ۸۵۰ تن بوده که ۸۳ درصد میزان تخصیص یافته به استان بوده است.

لاهوتیان خاطرنشان کرد: مجموع سهمیه ابلاغ شده کود ازته پاییزه برای استان همدان ۳۰ هزار تن بوده که ۲۸ هزار و ۲۲۵ تن و به میزان ۹۴ درصد آن به استان تخصیص یافته است همچنین ۸۲ درصد از میزان کود تخصیص یافته به استان به مقدار ۲۳ هزار تن آن توسط کشاورزان خریداری شده است.

وی مجموع سهمیه ابلاغ شده کود فسفاته پاییزه برای استان همدان ۱۵ هزار و ۵۴۰ تن بوده که ۸۶۱۷ تن و به میزان ۵۶ درصد آن به استان تخصیص یافته است و ۹۰ درصد از میزان کود تخصیص یافته به استان به مقدار ۷۷۵۰ تن آن توسط کشاورزان خریداری شده است.

 لاهوتیان اظهار کرد: مجموع سهمیه ابلاغ شده کود پتاسه پاییزه برای استان همدان ۳۰۸۱ تن بوده که ۲۷۳۰ تن و به میزان ۸۹ درصد آن به استان تخصیص یافته و  ۷۷ درصد از میزان کود تخصیص یافته به استان به مقدار ۲۱۰۰ تن آن توسط کشاورزان خریداری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha