• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98090604076
  • منبع : نمایندگی گیلان

یک مسئول:

بازار فرش دست باف گیلان در حال گسترش است

بازار فرش دست باف گیلان در حال گسترش است

ایسنا/گیلان رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان گفت: بازار فرش های دست باف استان به دلیل کیفیت مطلوب رو به گسترش است.  

مجتبی مهری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه گیلان ۱۴هزار نفر بافنده فرش دستباف دارد که ۹۰درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند، گفت: در گیلان علاوه بر اینکه زنان روستایی در بافت فرش دست باف فعالیت خوبی دارند، زنان شهری نیز در این هنر صنعت نقش موثری ایفا می کنند.

وی با اشاره گسترش بازار فرش دست باف گیلان افزود: بافت فرش در خانه و کارگاه ها می تواند در ارتقای درآمد خانوارها و معیشت خانواده ها تحول مطلوبی ایجاد کند.

مهری با اشاره به اینکه آیتم های تشویقی نظیر بیمه قالیبافان و تسهیلات کم بهره در افزایش اشتغالزایی فرش دستباف گیلان موثر است، خاطرنشان کرد: گیلان از استان های جوان رو به رشد در زمینه فرش دست باف است و هم اکنون فرش های بسیار باکیفیتی در گیلان بافت می شود.

وی گفت: بخش عمده گرایش بافندگان فرش دست باف به سمت و سوی فرش ابریشمی است، زیرا هم بازار مطلوبی دارد و هم بافندگان از فرش دست باف ابریشمی دستمزد بیشتری دریافت می کنند.

رییس اداره فرش سازمان صمت گیلان با بیان اینکه کیفیت فرش دست باف گیلان به هیچ وجه کمتر از استان های فرش خیز کشور نیست، تصریح کرد: اغلب فرش های دستباف گیلان با برند فرش های دیگر استان ها به فروش می رسد و باید در این خصوص برای برندسازی فرش گیلان اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون برای معرفی فرش دست باف گیلان با حمایت منطقه آزاد انزلی پنج طرح بر ۲۰تخته فرش در حال بافت است و به زودی از این فرش ها با عنوان برند گیلان رونمایی خواهد شد.

رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان، افزود: فرش هایی با موتیف و نقش های مخصوص گیلان مانند رشتی دوزی، چادرشب بافی، گل سوسن چلچراغ و ... در گیلان در حال بافت است تا کیفیت فرش دست باف این استان به جهان معرفی شود.

مهری گفت: فرش دست باف به صورت قالی و قالیچه از بازارپسندی مطلوبی برخوردار است و خوشبختانه اخیرا به دلیل اشباع بودن تابلو فرش ها، بافت فرش در استان به سمت قالی و قالیچه رفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha