• سه‌شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98090502794
  • خبرنگار : 50005

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری تبریز در گفت‌وگو با ایسنا:

«گورستان امامیه تبریز» مرمت و احیا می‌شود

«گورستان امامیه تبریز» مرمت و احیا می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری تبریز به اشاره به وضعیت آرامستان امامیه شهر تبریز گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده، قبور و مزار شهدای این آرمستان با طرح اداره کل میراث فرهنگی استان، توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز احیا می‌شود.

احد فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که مفاخر بسیاری در آرامستان امامیه تبریز مدفون شده‎اند، اظهار کرد: در جریان مرمت و احیا، قبور داخل گورستان نیز بازسازی و مرمت شده و همچنین قبور شهدای مشروطه که در وسط بلوار قرار گرفته نیز حفظ و مرمت می‌شود؛ آرامگاه بیش از 120 شهید نیز ساماندهی خواهد شد.

تاکنون هشت میلیارد تومان برای مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت هزینه شده است

وی در ادامه به روند مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت اشاره کرد و افزود: تاکنون هشت میلیارد تومان برای مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت هزینه شده و طی دستور شهردار کلانشهر تبریز، مسقف سازی فاز دوم گلزار شهدا نیز با سرعت بیشتری در حال انجام بوده و به زودی به اتمام خواهد رسید.

فلاحی با بیان این‌که دوهزار و ۵۳۹ شهید مدافع حرم و دفاع مقدس در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شده‌اند، افزود: ساماندهی مزار شهدا نیز بر اساس دستورات و فرامین رهبر معظم انقلاب توسط بنیاد شهید اجرا شده و شهرداری تنها مسقف سازی و کف سازی این مکان را برعهده دارد.

اتمام مسقف سازی گلزار شهدای شنب غازان با اعتبار 400 میلیون تومان

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که سازمان آرامستان شهرداری تبریز مسقف سازی گلزار شهدای شنب غازان را نیز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان به اتمام رساند، تاکید کرد:  شهید مدافع حرم "اکبر زوار جنتی" نیز در گلزار شهدای شنب غازان مدفون بوده و با دستور ویژه شهردار تبریز، صفر تا 100 بحث مسقف سازی آن توسط شهرداری انجام شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به حواشی ایجاد شده نسبت به ممنوعیت نصب علم و پرچم در وادی رحمت تبریز اشاره کرد و افزود: اکنون نصب علم و پرچم در کنار قبور در صورتی که مستحکم باشد ایرادی ندارد و اخیرا نیز دستور داده‌ایم که علم‌های نصب شده مستحکم در کنار قبور، باقی بماند.

حدود 200 آرامگاه خانوادگی در آرامستان وادی رحمت تبریز وجود دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش به آرامگاه‌های خانوادگی وادی رحمت نیز خاطرنشان کرد: حدود 200 آرامگاه خانوادگی در آرامستان وادی رحمت تبریز وجود دارد؛ سال گذشته نیز سازمان آرامستان‌ها موفق شد با مصوبه ای قیمت مقبره‌های خانوادگی را که حدود 40 میلیون تومان بود را دو برابر کرده و در بوجه سال 99 در قسمت تعرفه عوارض محلی نیز قیمت این مقبره‌ها را به 120 میلیون تومان افزایش دادیم تا تقاضا در این رابطه کم شود؛ البته مقبره‌های خانوادگی از صدر اسلام در تاریخ وجود دارد.

وی با اشاره به وجود یک مقبره دارای گنبد در وادی رحمت تبریز گفت: متاسفانه مجوز ساخت این مقبره سال‌ها پیش اعطا شده است و اکنون مجوزی برای ساخت مقبره هایی به این شکل صادر نمی‌شود.

فلاحی در ادامه تاکید کرد: سازمان آرامستان‌ها بخشی از درآمد حاصل از آرامگاه‌های خانوادگی را در راستای کمک به کفن و دفن نیازمندان هزینه می‌کند؛ همچنین اهدا کنندگان عضو نیز در قطعه ویژه خود، به صورت رایگان به خاک سپرده می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha