• یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98090301392
  • خبرنگار : 30054

دستیابی به روشی نوین جهت ایجاد خاصیت زیست فعالی در ایمپلنت‌های پیک

دستیابی به روشی نوین جهت ایجاد خاصیت زیست فعالی در ایمپلنت‌های پیک

پلیمر پیک یا پلی اتر اتر کتون (PEEK) یک پلیمر ترموپلاستیک ارگانیک شبه کریستال است که دارای یک ساختار شیمیایی بسیار پایدار بوده و در زمینهٔ مهندسی کاربرد فراوان دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تاراپوشش، از جمله ویژگی‌­های پلیمر پیک می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· استحکام و سختی بالا

· مقاومت به ضربه

· پایداری شیمیایی

· مقاومت حرارتی بالا

· زیست سازگاری

· مقاومت خوب در برابر پرتوهای بتا، ایکس و گاما

· ضریب اصطکاک پایین

عملکرد حرارتی پیک و مقاومت شیمیایی آن باعث می­‌شود تا طول عمر بالاتری در شرایط سخت داشته باشد. ویژگی‌های بیان‌شده، پلیمر PEEK را به‌عنوان جایگزین فلزات در محیط‌­های حساس مطرح کرده است. همچنین، قابلیت استریلیزاسیون مناسب پیک، این پلیمر را به‌عنوان یکی از کاندیداهای برتر برای کاربردهای پزشکی تبدیل کرده است.همچنین با توجه به خواص شیمیایی و مکانیکی منحصربه‌فرد آن، می­‌تواند به‌عنوان جایگزین فلز در صنایع مختلف استفاده شود.

ایمپلنت‌های پلیمری پیک امروزه استفاده گسترده‌ای در جراحی و بازسازی عیوب ستون فقرات دارند. با توجه به مزایا و خواص منحصربه‌فردی مانند خواص مکانیکی نزدیک به بافت استخوان طبیعی، زیست‌سازگاری، خون سازگاری و ... که پلیمر پیک دارد، عدم توانایی این پلیمر در تشکیل بافت استخوان، یکی از محدودیت‌های اصلی استفاده از این ایمپلنت‌ها برای جراحان ارتوپدی شده است.

در حال حاضر، به‌منظور افزایش قابلیت استخوان‌سازی و تشکیل بافت استخوان در مناطق حساس بدن از جمله دیسک بین مهره‌ها، از موادی مانند سیمان‌های استخوانی استفاده می‌شود. این سیمان‌های استخوانی گران‌قیمت بوده و بافت استخوانی نیز در مدت‌زمان طولانی‌تری در اطراف آن‌ها تشکیل می‌شود و در نتیجه مدت‌زمان بیشتری بیمار باید تحت مراقب قرار گیرد تا همبندی کاملی بین ایمپلنت جایگزین دیسک و مهره‌های کمر ایجاد شود.

به‌منظور کاهش میزان استفاده از سیمان استخوانی و کاهش مدت‌زمان مراقبت‌های درمانی، القا خاصیت زیست فعالی به ایمپلنت‌های پیک، امری حائز اهمیت است. شرکت نانو تاراپوشش با دستیابی به روشی نوین برای اولین بار در ایران توانسته است با کمترین زمان و هزینه، سطح پلیمر پیک را اصلاح کند و توانایی زیست فعالی را در آن پدید آورد.

پوشش زیست فعال روی پلیمر پیک به دو صورت فعال‌شده (HiPo™) و  فعال‌شده به همراه هیدروکسی آپاتیت (HiPo-HA™) در شرکت نانو تاراپوشش قابل‌ عرضه  است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha