• سه‌شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۸ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98082817895
  • خبرنگار : 50176

بلاتکلیفی ۲۰ مؤسسه قرآنی در پی بالا رفتن اجاره‌بها

بلاتکلیفی ۲۰ مؤسسه قرآنی در پی بالا رفتن اجاره‌بها

ایسنا/لرستان مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان گفت: ۲۰ مؤسسه قرآنی به‌دلیل بالا بودن هزینه اجاره‌بها و این‌که نتوانسته‌اند مکان جدید و مناسبی پیدا کنند در حالت بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند.

روح‌الدین بلواسی در جمع خبرنگاران، عدم استقبال قرآن‌آموزان از کلاس‌های قرآنی مؤسسات را یک مشکل جدی در حوزه قرآن دانست و اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر با توجه به این‌که خانواده‌ها تمایل بیشتری دارند که فرزندان‌شان در کلاس‌های آموزشی زبان خارجه، کلاس‌های تقویتی، چرتکه، موسیقی و ... شرکت کنند آمار قرآن‌آموزان هر روز در حال کاهش است.

وی با اشاره به این‌که پایین آمدن آمار قرآن‌آموزان باعث ایجاد مشکلاتی برای مؤسسات قرآنی شده و این در حالی‌است که مربیان قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی نیز رغبت و انگیزه خود برای فعالیت‌های قرآنی را از دست می‌دهند، حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی از فعالیت‌های قرآنی و مؤسسات و خانه‌های قرآنی را خواستار شد.

بلواسی تصریح کرد: متأسفانه ضعفی که در حوزه قرآن وجود دارد این است که دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه قرآن را ندارند.

وی با بیان این‌که فعالیت بسیاری از مؤسسات قرآنی در حال حاضر منحصر به پیش‌دبستانی و مهد قرآنی شده است، تشکیل اتاق فکر در زمینه فعالیت‌های قرآنی را خواستار شد و ادامه داد: متأسفانه مشکلات اقتصادی باعث شده که بسیاری از مؤسسات قرآنی به‌ویژه مؤسساتی که زیر نظر وزارت ارشاد هستند تعطیل و یا دچار رکود شده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآنی مشکاة الشتر با اشاره به بالا رفتن هزینه مربوط به اجاره‌بها و این‌که مؤسسات قرآنی با مشکلات مالی مواجه هستند، گفت: متأسفانه در حال حاضر نزدیک به ۲۰ مؤسسه قرآنی لرستان به‌خاطر این‌که نتوانسته‌اند مکان جدید و مناسبی پیدا کنند و همچنین بالا بودن هزینه اجاره‌بها، در حالت بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که مشکل اصلی جامعه ما این است متولیان امر قرآن و عاملان قرآنی فرهنگ‌سازی قرآنی ندارند، اضافه کرد: ضرورت دارد صدا و سیما، نشریات، دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی و اصحاب رسانه در زمینه تشویق والدین به حضور فرزندان‌شان در کلاس‌های قرآنی فرهنگ‌سازی و زمینه‌سازی کنند.

وی با بیان این‌که اگر در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود که قرآن بیمه‌کننده فرزندان آن‌هاست والدین رغبت و انگیزه بیشتری برای شرکت فرزندان‌شان در کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی خواهند داشت، افزود: نیاز است فرهنگ‌سازی مناسبی میان خیران و نیکوکاران در رابطه با سوق دادن کمک‌ها به‌سمت فعالیت‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی و تهیه مکان مناسب برای مؤسسات قرآنی انجام بگیرد.

بلواسی با بیان این‌که متأسفانه در حال حاضر تا حدود زیادی فعالیت‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی به حال خود رها شده است، گفت: همچنین نیاز است اعطای وام به مؤسسات قرآنی برای تهیه و یا ساخت مکان مناسب مورد توجه مسئولان باشد و همچنین بیمه فعالان قرآنی نیز به‌جد از طرف ارشاد پیگیری شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی و قرآنی لرستان ادامه داد: لازم است در ادارات فرهنگی و قرآنی نیز فرهنگسازی مناسبی در رابطه‌ با بودجه‌ها و اعتبارات قرآنی انجام بگیرد تا حق‌الناس در این زمینه مدنظر باشد و اگر بودجه و اعتباری برای قرآن اختصاص می‌یابد همه مؤسسات در آن سهیم باشند و یک شخص و یا مؤسسه خاص فقط از این بودجه و اعتبار بهره‌مند نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha