• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98081810760
  • خبرنگار : 50214

رییس دفتر رییس جمهور در جمع فعالان حوزه فناوری یزد:

اقتصاد دانش‌بنیان برای کشور یک الزام و ضرورت است

اقتصاد دانش‌بنیان برای کشور یک الزام و ضرورت است

ایسنا/یزد رییس دفتر رییس جمهور حرکت از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان را نه یک شعار بلکه یک الزام و ضرورت برای کشور خواند.

«محمود واعظی» در جریان بازدید از پارک علم و فناوری یزد در نشست با فناوران و مدیران شرکت‌های دانش ‌بنیان و نوآفرین استان یزد، گفت: دانشگاه‌های کشور باید از دانشگاه‌های آموزش محور به دانشگاه‌های مهارت محور تبدیل شوند و با بسط فناوری‌های دانش‌بنیان به جایی برسیم که بجای دست دراز کردن به سمت دیگر دولت‌ها، خودمان به تولید و خلق ثروت در دانشگاه‌هایمان بپردازیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید حتما به این سمت و سو سوق یابند تا هر بخشی حتی سیاسیون نیز برای رفع مشکلاتشان به دانشگاهیان مراجعه کنند.

واعظی با اشابه این که قانون شرکت‌های دانش‌بنیان تا قبل از دولت تدبیر و امید خاک می‌خورد و توسط این دولت احیا و اجرایی شد، گفت: دولت تدبیر و امید از اجرای این قانون بهترین بهره را برد چرا که این قانون در راستای تحقق وعده‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی در سال 1392 بود.

رییس دفتر رییس جمهور اظهار کرد: امروز صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌های کشورمان با پیروی از سبک‌های گذشته نه تنها در شان ملت بزرگ ایران نیست بلکه نمی‌تواند در عرصه‌های بین المللی رقابت‌پذیر باشد لذا اگر فناوری های نوین را وارد این بخش‌ها نکنیم، عقب خواهیم ماند.

وی حرکت از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان را نه یک شعار بلکه یک الزام و ضرورت برای کشور خواند و افزود: اگر دولت تدبیر و امید فشارها را برای توسعه فضای مجازی در سال‌های پیش تحمل نمی‌ کرد، اکنون شاهد این نبودیم که فناوری اطلاعات و ارتباطات تمام بخش‌های مختلف کشور را به دست گرفته است.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش سرمایه‌گذاری در وزه فناوری اطلاعات و نوآوری را یک سرمایه‌گذاری زود بازده و موثر در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اعلام کرد و با اشاره به انتقادات و پیشنهادات ارائه شده در این نشست، گفت: قطعا موافق تمام این نظرات هستم و انها را دنبال خواهیم کرد، هرچند که ما نیز همچون شما از سیستم بروکراسی در کشور رنج می‌بریم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha