• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 98081810518
  • خبرنگار : 50046

آزار و اذیت جسمی مهمترین نوع همسرآزاری در خراسان شمالی

آزار و اذیت جسمی مهمترین نوع همسرآزاری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: آزار و اذیت جسمی مهمترین نوع همسر آزاری در این استان است.

اسماعیل قربانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه طی شش ماه نخست سال جاری در این اداره 134 پرونده همسر آزاری تشکیل شده است، افزود: از این تعداد 13 پرونده شوهرآزاری و مابقی پرونده‌ها متعلق به آزار و اذیت زنان از سوی شوهرانشان است.

وی ادامه داد: آزار و اذیت جسمی بیشترین نوع همسرآزاری در این استان است و در رتبه های بعدی همسرآزاری از نوع بی توجهی و عاطفی قرار دارند.

قربانی با بیان اینکه علت اصلی همسرآزاری جسمی در این استان اعتیاد مردان است، اظهارکرد: اعتیاد سبب می شود تا افراد روح و روان آرامی نداشته باشند در نتیجه به هنگام نرسیدن مواد مخدر یا بروز سایر مشکلات همسر خود را به شکل جسمی(کتک) مورد آزار و اذیت قرار دهند.

وی در ارتباط با همسرآزاری از نوع بی توجهی و طلاق عاطفی نیز بیان کرد: بسیاری از افراد مهارت های زندگی کردن را آموزش ندیده اند، برخی از زن و شوهرها شیوه گفت و گو با یکدیگر را یاد ندارند و همین امر سبب می شود تا آن ها نتوانند مسائل خود را با مذاکره و سخن گفتن حل کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه در تعدادی از خانواده ها و میان زوج ها روابط گرم و عاشقانه‌ای وجود ندارد و آن ها فقط یکدیگر را تحمل می کنند.

وی شکاف سنی در ازدواج را از دیگر علل همسرآزاری در این استان بیان کرد و گفت: زوج هایی که یک دهه با یکدیگر اختلاف سنی دارند و یا اختلاف سطح تحصیلات از دیگر علل بروز این مشکلات است.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر مشاهده می شود که یکی از افراد با سطح تحصیلات فوق لیسانس با فرد دیگری که تحصیلاتش دیپلم است ازدواج می کند و مشکل نبود درک متقابل بعد از ازدواج به وجود خواهد آمد که زمینه ساز همسرآزاری می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha