به گزارش ایسنا، دکتر خسرو پیری در سلسله کارگاههای آموزشی آشنایی با نوآوری و کارآفرینی با عنوان "آشنایی با مراحل راهاندازی کسبوکارهای نوپا و استارتاپی" که در مرکز رشد این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه خروجی این برنامهریزی و سیاستگذاری ایجاد دانشگاه نوآور و کارآفرین خواهد بود، اظهار کرد: برای ایجاد دانشگاه نوآور ابتدا باید دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه با اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی که در کشور وجود دارد، آشنا شوند.
پیری افزود: موتور اصلی حرکت به سمت دانشگاه نوآور و کارآفرین از آشنایی دانشجویان با مفاهیم و توانمندسازی آنها آغاز میشود که این مهم محقق نمییابد، مگر اینکه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه و مشارکت دادن دانشگاهیان در پروسه نوآوری و کارآفرینی به انجام برسد.
وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی شروع به برگزاری دورههای کوتاه مدت آموزشی در خصوص آشنایی دانشجویان با اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کردهاست که این دورهها در قالب کارگاهها، بوت کمپها و دورههای آموزشی انجام میشود.
دکتر پگاه مریدسادات، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدرس دوره کارآفرینی نیز گفت: با توجه به تحولات روزافزون علم و فناوری، شرایط بازار کار، کم شدن امکان استخدام دولتی، جایگاه نوآوری و اقتصاد دانشبنیان در توسعه همهجانبه کشورها، امروز دیگر کسی نمیتواند منکر جایگاه پر اهمیت نیروی انسانی نوآور و کارآفرین در این راستا باشد.
وی افزود: از این رو تربیت دانشجویانی خلاق و نوآور و حمایت از این دانشجویان برای توسعه نوآوری و ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر آن به یکی از اهداف اصلی دانشگاههای کشور تبدیل شده است. بنابراین آشناسازی دانشجویان با پارک و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی بهویژه دانشجویان مقطع کارشناسی بسیار حائز اهمیت است.
مریدسادات خاطرنشان کرد: در این چارچوب در سلسله کارگاههای پارک علم و فناوری دانشگاه بیش از یکصد نفر از دانشجویان شهید بهشتی در قالب واحد درس اختیاری کارآفرینی با هدف آشنایی با پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه و مراحل راهاندازی استارتاپها حضور یافتند.
محمد طالبپور، مدرس مباحث آشنایی با مراحل کسب و کارهای نوپا و استارتاپی نیز گفت: محورهای اصلی که در این کارگاه ارائه شد شامل:"آشنایی، توضیح ادبیات مناسب و صحیح کارآفرینی و کسب و کار"، "ویژگیهای اصلی یک استارتاپ" و همچنین "مراحل راهاندازی استارتاپ" بوده است.
وی افزود: بیشتر استارتاپها در حال شکلگیری در زمینه بستر یا پلتفرم هستند، ولی واقعیت کارآفرینی با این موضوع متفاوت است.
طالبپور در ادامه با اشاره به نحوه پرداخت صحیح به مشکلات و نیازهای جامعه، اظهار کرد: مشکلات واقعی از راه دیدن و تجربه کردن به دست میآید.
وی خاطر نشان کرد: دورنمای تشکیل استارتاپ یا کارآفرینی، گردش پول در چرخه صنعت است و بر خلاف ذهنیتی که برای افراد ممکن است وجود داشته باشد، پولدار شدن با کارآفرین شدن متفاوت است.
انتهای پیام
نظرات