• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98081408511
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۴ آبان ماه

توضیح حجتی برای حضور کشتی های چینی/استعفای جلالی برای سفیر شدن و...

توضیح حجتی برای حضور کشتی های چینی/استعفای جلالی برای سفیر شدن و...

رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت بازرگانی/ موافقت مجلس با کلیات لایحه موافقت‌نامه سرویس‌های هوایی بین ایران و کویت/ کارت زرد مجلس به وزیر جهاد کشاورزی/ موافقت مجلس با کلیات طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) چهاردهم آبان ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و رسیدگی به لایحه موافقت نامه سرویس های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور کویت، بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد طرح دو فوریتی تقلیل مجازات حبس تعزیری، رسیدگی به سوال احمد مرادی نماینده بندرعباس از وزیر جهاد کشاورزی و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

دراین جلسه وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال احمد مرادی نماینده بندرعباس در مورد علت اعطای مجوز صید به صورت صنعتی به کشتی هایی با مالکیت چین در آب های خلیج فارس و دریای عمان گفتکه مجوز ۱۶ کشتی متخلف چینی در دریای عمان باطل شده  است و دیگر بحث کشتی چینی وجود ندارد.

نمایندگان نیز با ۴۰ رای موافق، ۱۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر توضیحات وزیر جهاد کشاورزی در این باره را قانع کننده ندانستند.

ناطقین امروز مجلس

انتقاد نماینده زابل از زیرساخت‌های راهپیمایی اربعین

علی نوبخت: باید دوش به دوش قوه قضاییه ساختارهای فسادزا را اصلاح کنیم

امیرحسنخانی: دیوان محاسبات درباره نحوه هزینه‌کرد ۱۴میلیارد دلار ارز دولتی به مجلس گزارش دهد

کریمی: مردم از اصلاح‌طلب و اصولگرا رضایت ندارند

پوربافرانی: اجرای قانون برنامه ششم توسعه مورد توجه باشد

***

نمایندگان مجلس کلیات لایحه موافقت‌نامه سرویس‌های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

نمایندگان مجلس تقاضای ۱۵۸ نفر از نمایندگان را به منظور سلب دو فوریت از طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری بررسی کرده و با آن مخالفت کردند.

در ادامه با ۱۱۵ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۹ رای ممتنع با  با کلیات طرح دو فوریتی تقلیل مجازات حبس تعزیری موافقت کردند.

دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی موانع، الزامات و ملاحظات واگذاری باشگاه های فرهنگی ـ ورزشی استقلال و پرسپولیس پرداخت.:

اخطارها و تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

موسوی خواستار توقف اجرای شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشگاه‌ها شد

افتخاری: وضعیت راه‌های روستایی فومن نگران کننده است

نماینده محلات:سوال از وزیر امور خارجه همچنان مطرح است

***

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول استعفای کاظم جلالی از نمایندگی مجلس خبر داد و گفت: استعفای آقای کاظم جلالی نماینده تهران که قرار است در سنگر دیگری خدمت کند اعلام وصول می شود و این استعفا هفته آینده در دستور کار مجلس خواهد بود.

همچنین علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس سه سوال از وزرای بهداشت، نفت و راه و شهرسازی اعلام وصول شد.

 ۲۲۲ نفر از نمایندگان هم بیانیه ای را خطاب به رییس جمهور  در مورد اجرای ماده ٩٣ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص ٧/. درصد از بودجه عمومی کشور به سازمان صدا و سیما در سال ٩٩ امضا کرده اند.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح بررسی های امروز کمیسیون متبوع خود از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت بازرگانی در این جلسه خبر داد.

حاجی‌بابایی هم با اشاره به اظهارات وزیر دفاع در فراکسیون ولایی از اعلام آمادگی صنعت دفاعی برای رفع نیاز صنعت خودروسازی داخلی خبر داد.

در پایان جلسه امروز یک عضو هیات رئیسه مجلس هم تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha