• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98081408271
  • خبرنگار : 71505

سخنگوی کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد

لزوم احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲

لزوم احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲

سخنگوی کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، آرش حسینی میلانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: فصل آلودگی هوای تهران شروع شده و باید تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله در نظر گرفته شود.

وی افزود: منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران فاقد ایستگاه پایش جدی هواست. مسئولان عدم ایجاد ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ را کمبود اعتبار می‌دانند، این در حالی است که این منطقه کانون اصلی تولید تقاضای سفر در شهر تهران است. در این منطقه علاوه بر بازار و مراکز حکومتی، مراکز متعدد و مختلف آموزشی، درمانی و خدماتی قرار دارند که موجب افزایش تردد در این منطقه می‌شود.

میلانی ادامه داد: در دهه ۷۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در سبزه‌میدان وجود داشت؛ اما این ایستگاه در سال ۸۶ تعطیل شد. در حال حاضر منطقه ۱۲ فاقد ایستگاه پایش کیفی هوا است. این در شرایطی است که این منطقه از آلوده‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نظر به ضرورت پایش تغییرات اثرات طرح ترافیک بر آلودگی هوا مطابق با مصوبه شورای شهر از شهرداری تهران می‌خواهم احداث ایستگاه در این منطقه را در اولویت کاری قرار داده و در بودجه سال آینده شهرداری اعتبار لازم در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه همان طور که نسبت به ساخت و ساز در حریم شهر تهران حساسیت وجود دارد باید به آلودگی هوا در منطقه شهری تهران و اثرات آن نیز حساس باشیم، افزود: با توجه به نتایج مقدماتی سیاهه انتشار و افزایش سهم آلاینده‌ها با منشاء غیرشهری باید مطالعات امکان‌سنجی پایش آلودگی هوا در منطقه شهری تهران در دستور کار شرکت کنترل کیفیت هوا برای سال ۹۹ قرار گیرد. لذا لازم است توجه ویژه‌ای به محور فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) صورت گیرد و اندازه‌گیری پارامترهای مربوط به پایش بو لحاظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha