• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98081408132
  • خبرنگار : 30054

محبوب‌ترین کتاب‌های زبان‌عمومی

محبوب‌ترین کتاب‌های زبان‌عمومی

درس زبان عمومی چالش مشترک تمام دانشجویان و دانش‌آموختگانی است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی را دارند. به دلیل ناآشنایی اکثر افراد با نحوه مطالعه این درس، درصد قابل توجهی از آنها مطالعه زبان عمومی را رها می‌کنند و قید آن را می‌زنند.

به گزارش ایسنا،  بنابر اعلام آژانس کتاب، در سال‌های اخیر برخی مولفان و ناشران سعی کرده‌اند به این نیاز پاسخ دهند و با انتشار کتابهای زبان عمومی به علاقمندان کمک کنند تا مهارت‌های خود را در این حوزه ارتقا دهند. در این میان برخی کتابها بیش از سایرین مورد توجه و اقبال قرار گرفته است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود؛

مجموعه زبان عمومی زیر ذره‌بین

الناز یوسف‌زاده و هادی جهانشاهی با تالیف چهار جلد کتاب متفاوت یک مجموعه کامل از کتابهای آموزشی زبان عمومی را تهیه کرده‌اند. ویژگی بارز کتابهای این دو مولف، کانال اختصاصی و وب‌سایتی است که از محتوای کتابها پشتیبانی می‌کند و به خوانندگان در فرایند آموزش، پشتیبانی ارایه می‌دهد.

هر چهار جلد کتاب توسط انتشارات نگاه دانش و با همکاری موسسه آموزشی پژوهش منتشر شده است. جلد اول این مجموعه که به آموزش ۲۶۰۰ واژه پرکابرد انگلیسی اختصاصی دارد، تاکنون ۲۸ بار چاپ و هفت بار ویرایش شده است. در این جلد تکنیک تیک‌ایت (هشت تیک) به خواننده آموزش داده شده تا با مدد گرفتن از آن، بتواند به صورت روش‌مند مهارت یادگیری واژگان را افزایش دهد. جلد دوم این مجموعه به گرامر اختصاص دارد و تاکنون ۱۵ بار چاپ و چهار بار ویرایش شده است. در این جلد علاوه بر آموزش گرامر، سئوال‌های آزمون‌های معتبر سال‌های گذشته زبان انگلیسی نیز به صورت تشریحی مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. در جلد سوم این مجموعه نیز سئوال‌های واژگان ۱۲ سال آزمون‌های معتبر سال‌های گذشته همراه با ترجمه کامل مورد تحلیل و تشریح قرار گرفته است. این جلد تاکنون ۷ بار چاپ و سه بار ویرایش شده است. چهارمین جلد این مجموعه به صورت اختصاصی به آزمون‌های تخصصی‌تر اختصاص دارد و بنابه ادعای پدیدآورندگان کتاب، به تحلیل و ترجمه سطر به سطر آزمون‌های تخصصی ۹ سال اخیر پرداخته است. در این کتاب همچنین مروری بر گرامر و تکنیک‌های پاسخ به سئوال‌های درک مطلب نیز انجام شده است. جلد چهارم مجموعه زبان عمومی زیر ذره‌بین تاکنون ۶ بار چاپ و سه بار ویرایش شده است. برای تهیه این کتاب می‌توانید هم به سایت زبان عمومی زیر ذره‌بین مراجعه کنید و هم با انتشارات نگاه دانش تماس بگیرید.

زبان و گرامر در ۱۵۰ روز

زهرا آهنگر با تالیف دو کتاب «گرامر زبان مومی در ۵۰ روز» و «واژگان زبان عمومی در ۱۰۰ روز» سعی کرده تا با یک برنامه‌ریزی دقیق و همراه با جزئیات، داوطلبان را در یک فرایند ۱۵۰ روزه همراهی کند. این کتاب که توسط انتشارات سری عمران، تاکنون ۱۵ بار چاپ شده است. در جلد اول علاوه بر آموزش اصول گرامر زبان انگلیسی به همراه سئوال‌ها و مثال‌های متنوع، به سئوال‌های کلوزتست آزمون‌های معتبر سال‌های اخیر نیز به صورت تشریحی پاسخ داده شده است. در جلدو دوم، واژگان پرکاربرد آزمون‌های معتبر و همچنین واژگان منتخب کتابهای ۵۰۴ و ۱۱۰۰ و تافل همراه با ترجمه، تلفظ، تصویر و مثال آموزش داده شده‌اند. در انتهای کتاب مجموعه‌ای از سئوال‌های شبیه‌سازی‌شده درج شده‌اند. یکی از ابتکارهای این کتابها، بخش «کلاس پلاس» است که سعی دارد فضای کلاس درس را در کتاب شبیه‌سازی کند. برای تهیه این کتاب می‌توانید با انتشارات سری عمران ارتباط برقرار کنید.

زبان عمومی به روایت بابک رستمی

مرکز خدمات آموزشی نصیر که زیرمجموعه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است، به قلم بابک رستمی قراگوزلو کتاب زبان عمومی را تاکنون ۱۰ بار چاپ کرده است. رستمی که خود دانش‌آموخته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف و کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران است، در این کتاب با زبانی روان و خودمانی به آموزش کلیدی‌ترین مباحث و سرفصل‌های مهم پرداخته است. در این کتاب علاوه بر اصول مهم گرامر، لغت‌های مهم و پرتکرار آزمون‌های معتبر سال‌های قبل نیز ارایه شده‌اند. در بخش پایانی این کتاب فلش‌کارتهای ساده‌ای نیز برای مرور واژگان ۵۰۴ طراحی شده‌اند که داوطلبان می‌توانند آنها را از کتاب جدا کنند. برای تهیه این کتاب می‌توانید با موسسه نصیر تماس بگیرید.

زبان عمومی چی؟ مدرسان شریف

موسسه مدرسان شریف برای علاقمندان به یادگیری زبان عمومی دو جلد کتابِ مستقل منتشر کرده است. جلد اول به قلم مهرداد جوادزاده تالیف و تاکنون ۴۱ بار چاپ شده است. بیش از ۲۵۰۰ تست، ۳۰۰ ریشه و پیشوند پرتکرار و ۱۰۰ کلوزتست از جمله محتواهای این کتاب است. جلد دوم که ویژه علاقمندان آزمون‌های تخصصی‌تر است در سه بخش کلیدی‌ترین نکات را آموزش می‌دهد. بخش اول که به گرامر اختصاص دارد در ۱۴ فصل مباحث پرتکرار را با ذکر مثال‌های متعدد شرح می‌دهد. در بخش دوم مهمترین واژگان کتاب‌های ۵۰۴، ۱۱۰۰، تافل و جی.آر.ای درج شده است. داوطلبان در این بخش با نمونه سئوال‌ها نیز آشنا می‌شوند. در بخش نهایی کتاب نیز اصول پاسخگویی به سئوال‌های درک مطلب به داوطلبان آموزش داده می‌شود. جلدو دوم کتاب زبان عمومی مدرسان شریف تاکنون ۲۱ بار چاپ شده است. برای تهیه این کتاب‌ها می‌توانید با مدرسان شریف و نمایندگی‌های مجاز این موسسه ارتباط برقرار کنید.

کتاب جامع زبان عمومی

رضا خیرآبادی در کتابی یک جلدی سعی کرده تسلط و مهارت داوطلبان را نسبت به زبان انگلیسی بالا ببرد. این کتابِ ۵۰۰ صفحه‌ای تاکنون ۲۶ بار توسط انتشارات کتابخانه فرهنگ چاپ شده است. این کتاب در چهار فصل مختلف علاقمندان را برای موفقیت در یادگیری زبان عمومی همراهی می‌کند. فصل اول به دستور زبان اختصاص دارد و به آموزش فعل، صفت، قید و حروف اضافه و ربط می‌پردازد. در انتهای این فصل نیز ۶۰ مهارت گرامری ارایه شده است. فصل دوم و سوم این کتاب به ترتیب به واژگان و درک مطلب اختصاص دارد. در فصل آخر، آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی سال‌های اخیر همراه با پاسخ‌های تشریحی تحلیل شده‌اند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب، دی.وی.دی آموزشی شامل ۵ ساعت آموزش صوتی توسط نگارنده است. برای تهیه این کتاب می‌توانید با انتشارات کتابخانه فرهنگ تماس بگیرید.

گنجینه طلایی زبان انگلیسی

یکی از جدیدترین کتابهای آشنایی با زبان عمومی انگلیسی، «گنجینه طلایی زبان انگلیسی» به قلم حمید قهرمانی است که همین امسال توسط انتشارات ارشد راهی بازار کتاب شده است. در این کتاب، گرامر به دو بخش مقدماتی و پیشرفته تقسیم شده و در هر بخش، مباحث با ذکر سئوال‌های چهارگزینه‌ای و پاسخ‌های تشریحی به داوطلبان آموزش داده می‌شود. در فصل واژگان، علاوه بر کلمه‌های مهمی که با سایر کتابهای مشابه مشترک است، واژگان کتاب انگلیسی دانش‌آموزان دبیرستان آمریکا نیز معرفی شده‌اند. در فصل درک مطلب، با ذکر مثال به داوطلبان ۱۵ مهارت کلیدی پاسخگویی به سئوال‌های درک مطلب آموزش داده شده است. کتاب با تحلیل مجموعه سئوال‌های سال‌های قبل به پایان می‌رسد. برای تهیه این کتاب می‌توانید با انتشارات ارشد تماس بگیرید.

علاوه بر این کتابها، منابع معتبر دیگری نیز برای افزایش مهارت علاقمندان در درس زبان انگلیسی منتشر شده است. اغلب کتابهای معتبر زبان عمومی و زبان تخصصی رشته‌های مختلف که توسط سایر ناشران به چاپ رسیده‌اند، در سایت فروشگاه اینترنتی آژانس کتاب در دسترس داوطلبان و علاقمندان قرار دارد. این سایت با ارایه خدمات ارزنده و تخفیف‌های ویژه و مناسبتی به داوطلبان کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری به کتابهای دانشگاهی دسترسی پیدا کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha