• دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98081307296
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک کارشناس مسائل سیاسی:

افول موریانه‌وار آمریکا را شاهد هستیم

افول موریانه‌وار آمریکا را شاهد هستیم

ایسنا/قزوین یک کارشناس مسائل سیاسی بابیان اینکه افول موریانه‌وار آمریکا را شاهد هستیم، گفت: دشمنی نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران حاصل به خطر افتادن منافع مادی آنان در جهان بوده و انهدام پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی نشان از ضعف استکبار جهانی است.

الماس پویامنش کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استکبار یک تعبیر قرآنی است و در قرآن کلمه استکبار با عنوان فرد مستکبر، گروه مستکبر و دولت مستکبر به کار رفته است؛ مستکبرین افرادی هستند که قصد دخالت در امور انسان‌ها را دارند و به هر شکل ممکن برای حفظ منافع خود تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، استکبار یک شبکه سرمایه‌داری و استعمارگری است که در سطح دنیا شناخته‌شده و مظهر آن هم حکومت آمریکا، سیاستمداران و سرمایه‌داران صهیونیست است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مبارزه با سلطه‌گری و استقلال‌خواهی برجسته‌ترین وجه اشتراکی است که انقلاب اسلامی ایران آن را دنبال می‌کند. اگر زنجیره استکبارستیزی را بررسی کنیم خواهیم دید که آمریکایی‌ها در آن نقش محوری داشتند و هر حادثه‌ای که رقم خورده یک پای آن آمریکا بوده است.

وی اشاره کرد: آمریکایی‌ها در هر مقطعی با عنوان حمایت از مردم و شعار مشکل‌گشایی و طرح‌های عامه‌پسند وارد شدند و در عمل نقض عهد را مشاهده کردیم.

پویامنش تصریح کرد: مردم در کودتای ۲۸ مرداد و پس از آن دشمنی بسیاری را از سوی آمریکایی‌ها دیدند که این باعث شد سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شود چون صبر مردم به سر آمده بود.

وی عنوان کرد: بعد از ۴۰ سال «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» می‌گوییم و این روز را به‌عنوان یوم‌الله می‌دانیم، لفظ جلاله «الله» خیلی مهم است روزی که توانستیم این لانه را تسخیر کنیم روز براندازی و آغاز مشکلات آنان و موفقیت ایران بود.

این کارشناس مسائل سیاسی تحلیل کرد: آمریکا دست‌بردار نیست و برای حفظ ساختار کلی تلاش می‌کند تا دخالت در ایران را به‌واسطه ابزارهای نفوذ ادامه دهد.

مردم پای انقلاب ایستاده‌اند

وی تشریح کرد: آمریکایی‌ها طی اجرای سناریوهای مختلف خود در ایران با چالش‌های جدی مواجه شدند یکی از سناریوها از بین بردن مقاومت ملت بود که با شکست مواجه شدند؛ بر اساس نظرسنجی‌ها اگرچه مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد ولی مردم پای انقلاب خود ایستادند.

پویامنش گفت: تصور دشمن به‌هم‌ریخته و این یک واقعیت انکارناپذیر است و بعد از یک سال خروج آمریکا از برجام و با اعمال تحریم‌ها هنوز راه به جایی نبرده است.

وی با اشاره به اینکه «راهبرد مقاومت فعال» یکی از دستاورد بزرگ ایران است، افزود: آمریکا با اعمال تحریم‌ها اتحاد ملت را از بین نخواهد برد به همین جهت استکبار از محاسبات و رفتارهای نظام جمهوری اسلامی ایران نگران است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: ارکان فکری، فرهنگی و تمدنی آمریکا ویترین تمدن غرب است که روبه‌زوال می‌رود و به‌زودی شاهد افول استکبار آمریکایی خواهیم بود.

نقشه آمریکا با مقاومت نقش برآب شد

وی اظهار کرد: ظهور تمدن آمریکایی طولانی بوده است ولی افول در ساختار فرهنگی و اجتماعی آن به‌زودی رقم خواهد خورد چراکه ساختار اجتماعی، فرهنگی، اقتصاد و سیاسی آمریکا لرزان شده است؛ آن‌ها نقشه‌های پیچیده‌ای برای سیطره در جهان داشتند که با مقاومت فعال نقش بر آب شد.

پویامنش با اعلام اینکه افول موریانه‌وار آمریکا را شاهد هستیم، اضافه کرد: بدهی‌های آمریکا و روی‌گردانی مردم از دولت این کشور نشان از این افول است و علاوه بر آن نیز به لحاظ تفکری افول کرده است و به‌زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.

وی ادامه داد: دشمنی نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران حاصل به خطر افتادن منافع مادی آنان در جهان بوده و انهدام پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی نشان از ضعف استکبار جهانی است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تأکید کرد: دشمنی استکبار جهانی در این مرحله متوقف نخواهد شد و باید از کلام حضرت علی (ع) درس بگیریم که فرموده‌اند «همانا برادرِ جنگ بیداری و هوشیاری است، هر آن‌کس که به خواب رود، دشمن او نخواهد خوابید» باید نسل چهارم و پنجم انقلاب را بیدار نگاه داریم و ویترین کثیف آمریکایی‌ها را به آنان نشان دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha