• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98081206605
  • خبرنگار : 50024

ضرورت جذب قاضی در دادگستری البرز

ضرورت جذب قاضی در دادگستری البرز

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: در حوزه فعالیت دستگاه قضا در البرز حدود ۵۰ درصد از پست‌های قضایی و  ۶۰ درصد از پست‌های اداری دادگستری البرز نیز بلاتصدی است.

به گزارش ایسنا، حسین فاضلی هریکندی امروز  یکشنبه ۱۲آبان در مراسم تودیع و معارفه معاون منابع انسانی دادگستری استان اظهار کرد: در قوه قضائیه مسائلی وجود دارد که به مشکلات حوزه نیروی انسانی دامن می‌زند که یکی از آنها عدم استقلال مالی و اداری قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: این عدم استقلال در استخدام نیروها و یا انتصابات در قوه قضائیه تاثیر به سزایی دارد.

وی توضیح داد: کیفیت و کمیت خدمات رسانی نیروی انسانی نقش به سزایی در رضایتمندی مردم از قوه قضائیه دارد.

رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قوه قضاییه تصریح کرد: از زمان شروع به کار ریاست جدید قوه قضائیه برنامه‌های تحولی تدوین شده و در حال اجرا است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از این برنامه‌ها سند تحول قضایی است، اظهار کرد: بنا شده گزارشی مبتنی بر عملکرد سه ماه گذشته بر اساس برنامه تحولی و با نگاه استانی تدوین کرده و به ریاست قوه قصائیه تحویل دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع و همکاران در قوه قضائیه گفت: در این راستا در ماه‌های اخیر بازدیدی از واحدهای قضائی البرز داشتیم و در کنار آن هم دیدار با همکاران قضائی در استان صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اقدامات اخیر صورت گرفته در حوزه منابع انسانی دادگستری البرز گفت: در این راستا پیگیری لازم در خصوص جذب نیروی‌های اداری از جمله قضات برای ورود به سیستم قضایی البرز  از طریق آزمون انجام شد و علاوه بر این سامانه نوبت دهی الکترونیکی در راستای اجرای احکام خانواده نیز راه اندازی شده است.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه شورای تحول قضائی در البرز بعد از تایید برنامه تحول قضائی توسط رییس قوه قضائیه تشکیل و کمیته‌هایی هشت گانه در حوزه‌های مختلف خواهد داشت، گفت: باید ضوابط مشخصی برای نقل و انتقالات، انتصابات و ترفیع‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید در مجموعه مدیریت استانی دادگستری البرز بررسی‌ها برای توانایی و شایستگی افراد و اخذ سمت‌های مدیریتی را داشته باشیم و قضات دارای شایستگی را شناسایی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: در حوزه فعالیت دستگاه قضا در البرز حدود ۵۰ درصد از پست‌های قضایی و  ۶۰ درصد از پست‌های اداری دادگستری البرز نیز بلاتصدی است.

وی بیان کرد: دادگستری البرز از  لحاظ معیار قاضی و کارمند به ازای هر صد هزار نفر جمعیت؛  رتبه ۲۸ و از حیث همکاران اداری رتبه ۲۹ کشور را دارد.

وی ادامه داد: بر مبنای این آمار که  جذب قاضی و کارمند برای تکمیل پست‌های دادگستری البرز ضروری به نظر می رسد.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: از بین نیروهایی که در آزمون سال ۹۶ برگزیده شده اند تا کنون  ۵۸ نفر جذب شده و ۱۵۰ نفر دیگر نیز در فرایند جذب قرار دارند.

وی گفت: گزینش افراد باقی مانده با اولویت نفرات بومی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha