• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98081105981
  • منبع : بنیاد ملی نخبگان

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد

تاثیر طرح "احمدی روشن" در توانمندسازی مستعدان‌ برتر

تاثیر طرح "احمدی روشن" در توانمندسازی مستعدان‌ برتر

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: نتایج ارزیابی سه دوره قبل اجرای طرح احمدی روشن نشان از موفقیت بالای این طرح در توانمندسازی و جلب مشارکت اساتید خبره و مستعدان‌برتر دارد، به طوری‎که بیش از ۹۰ درصد مستعدان‌ حاضر در این طرح، همچنان خواهان ادامه همکاری هستند.

به گزارش ایسنا، محمود سعادت‌فومنی در نشست با نخبگان، سرآمدان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان اصفهان که در راستای آشنایی با طرح شهید احمدی روشن و اجرای آن برگزار شد، پس از ارائه خلاصه‌ای از سیاست‌ها و فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان و تبیین و تعریف مستعدبرتر، سرآمد و نخبه از دیدگاه بنیاد، کلیات طرح شهید احمدی‌روشن، شاخصه‌های انتخاب اساتید خبره و مستعدان‌ همکار در این طرح را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند ایجاد زیست‌بوم است، افزود: مهمترین عنصر ایجاد زیست‌بوم دانش‌بنیان در جامعه، نیروی متخصص و متعهد است.

سعادت‌فومنی افزود: بنیاد ملی نخبگان نیز بر همین اساس و در قالب طرح شهید احمدی‌روشن تلاش دارد این نیروی‌ متخصص و متعهد را با محوریت نیازها و چالش‌های اساسی و واقعی کشور و تحت آموزش یک استاد خبره تربیت کند.

وی با ذکر تاریخچه و چگونگی اجرای طرح احمدی‌روشن، اظهار کرد: اولین بار مقام‌معظم‌رهبری در دیدار با نخبگان در بیاناتی به لزوم تشکیل هسته‌های حل‌مسئله در بین نخبگان و استعدادهای برتر اشاره کردند و بر همین مبنا، در سال ۹۵ بنیاد ملی نخبگان تصمیم به ایجاد این هسته‌ها گرفت.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به شاکله یک هسته نخبگانی، یادآور شد: هسته‌ها از سه جزء استاد خبره، دانشجویان یا دانش‌آموختگان مستعد و مسئله تشکیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: اولین هسته‌های پژوهشی در بهار ۹۶ به صورت پایلوت با ۶ تیم تشکیل شد و در ادامه اسفند ۹۶ با یک مجموعه ۱۴ تیمی و در پاییز ۹۷ با ۵۸ تیم در استان تهران و ۱۰ تیم در استان‌های خراسان‌رضوی و آذربایجان به کار خود ادامه داد.

سعادت‌فومنی با بیان اینکه شهریورماه ۱۳۹۸ سومین سال اجرای این طرح بود، اظهار کرد: هم‌اکنون چهارمین دور طرح شهید احمدی‌روشن با استفاده از تجربیات این سه دوره و اصلاحات انجام شده، در حال اجرا است.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در پایان آموزش و توانمندسازی دانشجویان مستعدان‌برتر در قالب حل یک مسئله واقعی، شاگردپروری، هدایت و جهت‌دهی فعالیت‌های نخبگانی به سمت حوزه‌های مورد نیاز کشور و افزایش روحیه خودباوری را از اهداف این طرح دانست و خاطرنشان کرد: نتایج ارزیابی سه دوره قبل نشان از موفقیت بالای این طرح در توانمندسازی و جلب مشارکت اساتید خبره و مستعدان‌برتر داشته است، به طوری‌که بیش از ۹۰ درصد مستعدان‌ حاضر در این طرح، همچنان خواهان ادامه همکاری هستند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، در پایان این نشست، جلسه پرسش و پاسخ با حضور سعادت فومنی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، منصور شریعتی رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان و اساتید همکار در طرح برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha