• پنجشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98080904662
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان مطرح کرد:

"نگاه جزیره‌ای" آفت صنعت گردشگری در سمنان

"نگاه جزیره‌ای" آفت صنعت گردشگری در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از نگاه بخشی و جزیره‌ای به عنوان آفت صنعت گردشگری در این استان نام برد و گفت: همین نگرش جزیره‌ای سبب شده که صنعت گردشگری در این استان پا نگیرد.

به گزارش ایسنا-مهدی جمال در نشست خبری که به بهانه برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسر در عمارت خیل‌خان مهدیشهر برگزار شد اظهار کرد:  ما در استان سمنان چیزی به عنوان "صنعت گردشگری " نداریم و با وجود تنوع و تعدد بالای جاذبه‌های گردشگری در این منطقه آنچه تحت این عنوان در استان اتفاق می‌افتد بیشتر ارائه خدمات سفر است نه صنعت گردشگری.

وی بر ضرورت ایجاد یک وحدت‌رویه در این حوزه تاکید و تصریح کرد: اگرچه شرایط ارائه خدمات گردشگری در استان تا حدودی خوب ارزیابی می‌شود اما هنوز به سطح مطلوبی نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ضمن برحذر داشتن دستگاه‌های غیرتخصصی از ورود به این حوزه خاطرنشان کرد: ادارات و دستگاه‌های دیگر نباید به این حوزه ورود کنند و اگر هم علاقمند به فعالیت اجرایی در این بخش هستند باید در هماهنگی با این اداره کل که متولی این حوزه است فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجری فعالیت های گردشگری نیست افزود: براساس قوانین، نظارت و سیاست‌گذاری‌ها در این بخش به اداره کل میراث‌فرهنگی داده شده است. از همین رو است که ما بر نظارت دقیق در همه بخش‌های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصرار داریم.

جمال با اشاره به عضویت 42 دستگاه در ستاد خدمات سفر استان گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان نه توان مالی و نه نیروی انسانی لازم برای ورود به حوزه اجرا را دارد از همین رو همه این دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر باید در بحث توسعه گردشگری به یاری این نهاد بیایند.


وی به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: شعار محوری تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد جز در سایه همکاری بخش خصوصی، تشکل‌های مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت‌های بالای این بخش محقق نخواهد شد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان رشد 37 درصدی اقامت‌ها در استان در نوروز امسال را نمودی از بهره‌گیری درست از ظرفیت بخش خصوصی برشمرد و اضافه کرد: در تابستان امسال نیز ضریب اشغال تخت‌ها در استان بسیار مطوب بوده است.

وی از بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذران بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسر که با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار می‌شود نمونه‌ای از توفیقات میراث فرهنگی در بهره‌گیری از توان سرمایه‌گذاران بومی است.

جمال از تلاش برای تقویت گردشگری خلاق در استان خبر داد و افزود: همزمان با جشنواره ملی ایل سنگسر یک قطار گردشگری با ظرفیت 300 نفر با شعار سمنان مقصدی تازه برای سفر به استان سفر می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از تلاش برای افزایش سفرهای ارزان در استان با کمک تورهای مسافرتی خبر داد و گفت: برای گام نخست همزمان با این جشنواره گردشگرانی از پنج استان تهران، قم، مازندران، قزوین و البرز در سه روز برگزاری جشنواره در قالب تورهای گردشگری و سفرهای ارزان یکی-دو روزه به استان سفر می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha