• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98080803997
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد

برگزاری بیش از 70 برنامه ‌با موضوع پدافند غیرعامل در خراسان جنوبی

برگزاری بیش از 70 برنامه ‌با موضوع پدافند غیرعامل در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در هفته پدافند غیرعامل بیش از 70 برنامه فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی واقعی، امروز 8 آبان، در مراسم صبحگاه مشترم دانش‌آموزان بیرجند که در آموزشگاه مصلی‌نژاد این شهر برگزار شد، از درس خواندن به عنوان نوعی آمادگی در برابر حملات ضد فرهنگی دشمن و مصداق پدافند غیرعامل یاد کرد و افزود: رسالت آموزش و پرورش در پدافند غیرعامل، فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و اولیای آنان است.

وی افزود: برگزاری صبحگاه مشترک، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، مقاله‌نویسی، برپایی نمایشگاه، برگزاری رزمایش امداد و نجات و کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل از مهم‌ترین این برنامه به شمار می‌روند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر لزوم هوشیاری در برابر تهدیدات نرم و سخت تأکید و بیان کرد: باید آموزش پدافند غیرعامل از مدرسه آغاز شود.

واقعی با اشاره به تهدیدات موجود در  فضای مجازی و نقش مخرب آن بر زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان تصریح کرد: پدافند غیرعامل پیش‌بینی راهکارها برای کم اثر کردن هرگونه تهدیدات، اتفاقات و بلایای طبیعی است و نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ پیشگیری و پیش بینی راهکار ها از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

وی اظهار کرد: نهادینه‌سازی موضوع پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی مدارس و مراکز آموزشی در دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص، ارتقاء قابلیت بقا در شرایط بحران، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفه‌های مقاومت در مقابل تهدیدات و ایجاد باور در مورد تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری از جمله اهداف پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

واقعی با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید ارتباط تنگاتنگی با مدرسه و محیط آموزشی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مدارس و فرهنگیان به عنوان انتقال‌دهندگان فرهنگ به آینده‌سازان انقلاب، بهترین مکان و افراد در نظام تعلیم و تربیت هستند که با توجه به شرایط و وضعیت دنیای امروز و تهدیدها و توطئه‌های مختلف استکبار جهانی، می‌توانند مخاطبین چند میلیونی خود اعم از دانش‌آموزان و اولیاء آنان را با مفاهیم و اهمیت پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل مهم، حیاتی و تعیین‌کننده آشنا سازند.

وی تصریح کرد: در هفته پدافند غیرعامل بیش از 70 برنامه فرهنگی و هنری در آموزش و پرورش خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

ناصر خوش‌خبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم، از استتار، اختفا، پراکندگی، آگاهی، حفاظت و ایمنی به عنوان شش عنصر اصلی پدافند غیر عامل یاد کرد و گفت: در پدافند غیرعامل بحث نظامی مطرح نیست بلکه آنچه مهم است، استفاده بهینه از موجود در راستای مقابله با تهدیدات طبیعی و حملات سخت و نرم دشمن است.

وی ادامه داد: ملتی که مسلح به سلاح علم، ایمان و آگاهی باشد و از ظرفیت درونی خود در برابر تهدیدات استفاده کند هیچ دشمنی نخواهد توانست به آن ملت آسیب برساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هیچ‌گاه انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران ار تهدیدات نرم و سخت دشمنان قسم خورده مصون و در امان نبوده است، یادآور شد: مقاومت، بازدارندگی، حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی و توسعه همه جانبه و پایدار کشور در سایت رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی و مشارکت مردمی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha