• شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98080402251
  • خبرنگار : 30054

محتوای اختصاصی؛ قدرت‌نمایی بازاریابی محتوایی

محتوای اختصاصی؛ قدرت‌نمایی بازاریابی محتوایی

محتوای اختصاصی نوعی محتوا در استراتژی بازاریابی محتوایی است که هر سازمانی توان تهیه آن را ندارد. در واقع بیشتر شرکت‌ها مقالات تولیدی سایرین را با کاربران خود به اشتراک دوباره می‌گذارند. هرچند این فرایند یکی از روش‌های ساده و سریع برای به اشتراک گذاشتن محتوا محسوب می‌شود، ولی اگر می‌خواهید شهرت و آوازه برند خود را در فضای آنلاین بالا ببرید روش تاثیرگذاری نخواهد بود.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، محتوای اختصاصی باید مخصوص کسب‌وکار شما و با لحن برند شما تولید شود. این فرایند در بلندمدت باعث ایجاد پایگاهی از کاربران وفادار به برند شما خواهد شد. اما این محتوا ویژگی هایی دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

محتوای اختصاصی کاربرمحور است

محتوای شما برای مخاطبان شما نوشته شده‌اند یا برای برند شما؟ برندها معمولا دوست دارند درباره خود صحبت کنند، ولی کاربران انتظار دارند برندها درباره راه‌حل مشکلات آنها صحبت کنند. بنابراین محتوای اختصاصی باید:

· به‌سادگی برای عموم قابل‌ فهم باشد

· به‌صورت حرفه‌ای ساختاربندی شده باشد

· همسو با سبک و سیاق برند نوشته شده باشد

· کاربران را تشویق به مشارکت کند

محتوای اختصاصی اهداف مشخص کسب‌وکار را دنبال می‌کند.

هر چیزی که در رسانه‌های آنلاین به اشتراک می‌گذارید باید حرفی برای گفتن داشته باشد. به عبارت دیگر هر محتوای اختصاصی دارای یک پیام و ایده کلیدی است. محتوای شما باید از قوانین اصلی داستان‌سرایی برای توصیف محصولات و خدمات شما پیروی کند و هدف آن جلب مشارکت مشتریان در قالب خرید، اشتراک، بارگیری منابع و ثبت‌نام برای مشاوره باشد. فراموش نکنید که شوخ‌طبع و سرگرم‌کننده باشید، چرا که این دو از اجزای جدایی‌ناپذیر تبلیغات هستند، ولی در ورای حس سرگرمی باید پیام جدی خود را با قاطعیت به کاربر انتقال دهید.

محتوای اختصاصی پتانسیل اشتراک بالایی دارد

آیا توانایی تولید محتوایی را دارید که کاربران را وابسته خود کند؟ اگر پاسخ شما منفی است، توصیه می‌کنیم روی پست‌های وبلاگی، خبرنامه‌های الکترونیکی، بروزرسانی‌ها، ویدئوها و تصاویری تمرکز نمایید که افراد را تحریک به فشردن گزینه "اشتراک" مستقر در زیر پست می‌نمایند. بدین منظور ابتدا باید علایق و نیازهای مخاطبین خود را شناسایی کنید. آیا مخاطبین شما عاشق دیدن ویدئوی گربه‌ها هستند؟ ویدئویی از گربه‌ها با محوریت محصولات و خدمات خود تولید کنید.

اهمیت محتوای اختصاصی چیست؟

محتوای با کیفیت اختصاصی برخلاف محتوای عادی که مجموعه‌ای از اهداف عمومی برند را دنبال می‌کنند، تنها تابع یک هدف ویژه است. رابطه میان بازاریابی محتوایی با محتوای اختصاصی، مانند رابطه مثلث با چندضلعی است. هر بازاریابی محتوایی محتوای اختصاصی است، ولی هر محتوای اختصاصی بازاریابی محتوایی محسوب نمی‌شود. برندها و شرکت‌هایی که به‌دنبال بازاریابی محتوایی هستند پیش از هر چیز باید از سد تمام مشکلاتی که برندها با آنها روبرو می‌شوند بگذرند. آنها باید علاوه بر تولید محتوای عالی به فکر چگونگی جلب توجه مخاطبان باشند.

برخی از محدودیت‌هایی که پیش پای تولید محتوای باکیفیت وجود دارد به قرار زیر هستند:

· ارائه یک تعریف یکتا و منسجم برای محتوای اختصاصی باکیفیت آسان نیست

· فرایند تولید محتوای باکیفیت و اختصاصی چندان مشخص نیست

· شرکت‌ها و سازمان‌هایی که یک تیم بازاریابی مشخص ندارند، به‌ویژه کارآفرینان و کسب‌وکارهای کوچک برای یافتن یک نقطه شروع مناسب دچار مشکل می‌شوند

به هر روی برای آن که بتوانید یک محتوای سفارشی با کیفیت برای جلب توجه موتور جستجوی گوگل تهیه کنید، به موارد زیر دقت داشته باشید:

· محتوای مفید و آگاهی‌بخش تولید کنید

· به مشتریان خود توجه ویژه داشته باشید

· قابل‌اعتماد باشید

· محتوای سرگرم‌کننده و جذاب تهیه کنید

· اصول اولیه سئو را رعایت کنید

· هنگام برداشتن هر گام، مشتریان خود را در ذهنتان داشته باشید

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha