• شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98080402185
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح بوم‌سازگان زاگرس در بیش از ۶۹۲ هزار هکتار از عرصه‌های چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح بوم‌سازگان زاگرس در بیش از ۶۹۲ هزار هکتار از عرصه‌های چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به انعقاد ۷۴ مورد قرارداد در راستای اجرای طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس در استان، گفت: این طرح در ۶۹۲ هزار و ۵۷۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و حوزه‌های آبخیز استان در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا، علی‌حسین امینی ۴ آبان‌ماه در نشست هماهنگی پروژه‌های اجرایی آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: در حال حاضر اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در این استان به طور متوسط ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۹ درصد مساحت استان را مناطق جنگلی تشکیل می‌دهد، بیش از ۵۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی به غنی‌سازی و توسعه این مناطق اختصاص یافته است.

امینی بیان کرد: امسال ۲۰ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای طرح بوم‌سازگان زاگرس در استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به انعقاد ۷۴ مورد قرارداد در راستای اجرای طرح مدیریت بوم سازگان راگرس در استان، تصریح کرد: این طرح در ۶۹۲ هزار و ۵۷۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و حوزه‌های آبخیز استان در حال اجرا است.

امینی برنامه ریزی و مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس استان، پیشگیری و کنترل خشکیدگی گونه‌های جنگلی، حفظ و ذخیره آب و رطوبت خاک، توسعه و غنی سازی جنگل همراه با بذر و نهال کاری را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی تغییر الگوی مصرف سوخت، کاداستر و اصلاح هندسی نقشه‌های مناطق جنگلی، آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت آن‌ها، اجرای عملیات‌ مکانیکی آبخیزداری و تقویت آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی را از دیگر اهداف اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در پنج شهرستان لردگان، اردل، کیار، کوهرنگ و بروجن عنوان کرد.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره‎کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ارزشمند از سال گذشته همزمان با ۱۰ استان زاگرس‌نشین کشور در چهارمحال و بختیاری کلید خورد که امید است با توجه به ایجاد رضایتمندی مردم و اثرات مطلوب معیشتی، اقتصادی و زیست محیطی که به دنبال دارد در سنوات آینده نیز ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha