• جمعه / ۳ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98080301279
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آبان کاشان، بارانی شد

آبان کاشان، بارانی شد

ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار در روزهای آغاز آبان است و بر این اساس پــــدیده غـــــــالب جوی، نیمه ابری، در ساعتهای بعدازظهر بارش رگباری، رعدو برق همراه با باد به خصوص در مناطق کوهستان پیش بینی می شود.

عباس ارغوانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بارشهای  دو روز گذشته دشت کاشان به میانگین پنج میلیمتر رسید که برای رحق با ۲۰میلیمتر بیشترین مقدار بارش و برای نیاسر با  ۷.۵، نوش آباد با  ۷.۱  میلی‌متر، تقی آباد، ۶.۶  میلیمتر، کامو و آران و بیدگل با ۶ میلیمتر، برزک با ۵ ، مشکات با ۴.۸ ، قمصر ۳ میلیمتر و فخره با ۲ میلیمتر ثبت شد .   

وی افزود: بیشینه دمای هوای دشت کاشان به ۲۰ و دمای کمینه نیز به ۱۱ درجه بالای صفر خواهد رسید که  در مناطق کوهستانی هفت درجه کمتر  از مناطق دشت پیش بینی شده است.

رییس اداره هواشناسی کاشان تاکید کرد: با توجه به کاهش دما و پیش بینی بارندگی در چند روز آینده، صاحبان مزارع زعفران مناطق دشت نسبت به آبیاری مزارع خود اقدام کنند و پسته­ کاران نیز  نسبت به برداشت محصول و نگهداری در شرایط مناسب اقدام کنند.

ارغوانی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی؛ گلخانه داران و مالکان مرغداریها نسبت به استحکام سازه ها و راه اندازی وسایل گرمایشی و تامین سوخت مورد نیاز برنامه ریزی داشته باشند و شرایط دمایی و بارشی این هفته، فرصت مناسب نسبت به کشت غله است.

وی گفت: با توجه به پدیده غالب جوی، از تردد و اسکان در مسیلها خودداری کرده و کوهنوردان در روزهای منتهی به یکشنبه آینده از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.همچنین شهروندان منطقه کاشان بزرگ نسبت به باز بودن ورودی چاهها و ناودانها اطمینان حاصل کنند.

ارغوانی افزود: بنا به توصیه کارشناسان کشاورزی، با توجه به پیش بینی وزش تندبادهای موقتی و آثار مخرب آن روی درختان بلند، در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، زمان آبیاری درختان بلند به زمان مناسب موکول کرده و هنگام وزش باد و رعد و برق از تردد در زیر درختان کهنسال خودداری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha