• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98080100401
  • خبرنگار : 71616

واردات قطعات زنجیره فولاد دارای مشابه داخلی، ممنوع می‌شود

واردات قطعات زنجیره فولاد دارای مشابه داخلی، ممنوع می‌شود

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو با راه‌اندازی سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران، واردات قطعاتی که در سامانه جامع زنجیره فولاد ثبت شوند، ممنوع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، خداداد غریب‌پور - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) - در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از سامانه جامع بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران با تاکیر بر اینکه با راه‌اندازی این سامانه و بارگذاری اطلاعات، واردات قطعاتی که در سامانه جامع زنجیره فولاد ثبت شوند، ممنوع خواهد شد، گفت: اطلاعات خوبی در ایمیدرو و همچنین انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران وجود دارد که باید از آن‌ها در جهت بهبود بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد بهره برد؛ لذا ما موافق انتشار این اطلاعات هستیم. انجمن فولاد می‌تواند یکی از مهره‌های کلیدی ستاد زنجیره فولاد کشور باشد.

وی افزود: در حال حاضر میزان ارزبری تولید فولاد ۷۵ دلار به ازای هر تن است که این میزان نسبت به سال‌های گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته و از ۱۰۰ دلار به ۷۵ دلار رسیده است.

 غریب‌پور اعلام کرد: در شش ماهه امسال میزان ۶.۵ درصد رشد در بیشتر محصولات فولادی و معدنی داشته‌ایم. توانسته‌ایم شش میلیون تن صادرات و ۲۸.۵ میلیون تن تولید فولاد داشته باشیم.

همچنین بهرام سبحانی - رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران - اظهار کرد: در حال حاضر بحث بومی‌سازی و تامین نیاز زنجیره آهن و فولاد مطرح است. تاکنون واحدها به صورت جزیره‌ای در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند و در هیچ کجا به صورت جامع این کار انجام نشده بود اما اکنون با راه‌اندازی این سامانه، اطلاعات به صورت جامع در یکجا جمع‌آوری شده و نیاز تولیدکنندگان و نیاز شرکت‌ها که محور کاری تولیدکنندگان را تعیین می‌کند، تامین خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت بومی‌سازی و شناسایی پتانسیل ساخت داخل با توجه به بحث تحریم و افزایش نرخ ارز، اظهار کرد: سیستمی طراحی شده تا اطلاعات این بخش در این سیستم قرار گرفته تا واحدهای تولیدی از این سیستم برای تامین قطعات مورد نیاز خود استفاده کنند و زنجیره تامین و مصرف را بهم متصل سازد. انجمن فولاد به عنوان متولی صندوق پژوهش و نوآوری انتخاب شده تا بتواند منابع مالی را در اختیار استارتاپ ها قرار دهد و به بومی‌سازی کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha