• سه‌شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98073022149
  • خبرنگار : 71567

رییس سازمان امور دانشجویان:

دغدغه اشتغال فارغ التحصیلان فنی‌وحرفه‌ای کمتر از سایر رشته‌ها است

دغدغه اشتغال فارغ التحصیلان فنی‌وحرفه‌ای کمتر از سایر رشته‌ها است

رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقایسه با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها توقعات کمتری دارند،‌ گفت: خوشبختانه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه کمتر با دغدغه اشتغال مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در نشست هم‌اندیشی خدمات رفاهی دانشجویان و ترسیم چشم‌اندازهای همکاری‌ و حمایت‌ از ارتقای کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به نقش مهم این دانشگاه در نظام آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تربیت نیروهای فنی و ماهر بخش اعظمی از مشکلات و نیازهای جامعه را مرتفع می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سفر به استان های مختلف، بازدیدهایی از واحدهای دانشگاه فنی و حرفه ای داشتم، دانشجویان این دانشگاه، اغلب از دانشجویان سطح متوسط جامعه هستند و البته توقعات کمتری نیز دارند و نگرانی های دیگر فارغ التحصیلان درباره اشتغال در بین فارغ التحصیلان این دانشگاه بسیار کمتر  است.

رییس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی حرفه‌ای در سال 1390 با حجم قابل توجهی از دانشجویان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه شد بدون اینکه منابعی برای این دانشگاه اختصاص یابد که در همین راستا باید مجموعه دولت بالاخص سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه ای داشته باشد که این سازمان  باید به صورت متمرکز وارد شده و کار را جلو ببرد و در این خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای و صندوق رفاه دانشجویان نیز باید یک برنامه زمان بندی شده تهیه کرده و با همفکری برنامه ها را پیش ببرند.

در ادامه این نشست دکتر ابراهیم صالحی عمران گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه فنی و حرفه ای طی سال های اخیر ارائه داد و گفت: مطابق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه‌های کشور آموزش‌های فنی حرفه‌ای را فرا بگیرند و مهارت محور شوند،دانشگاه فنی حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور قلمداد می‌شود که در حال حاضر 200 هزار دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای با اشاره به برنامه ریزی منسجم در آموزش های عالی فنی و حرفه ای بالاخص تغییر سرفصل‌ دروس این دانشگاه اظهار کرد: طی یکسال اخیر 41 برنامه درسی دوره کاردانی را بروز رسانی کرده ایم و در حال حاضر ۲۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه فعال در 176 دانشکده تابعه در سراسر کشور در اختیار داریم.

وی با اشاره بر اینکه آموزش‌ها و توانایی‌های مهارتی دانشجویان این دانشگاه قابل مقایسه با سایر دانشگاه‌ها نیست و با اعلام اینکه در حال حاضر۹۳ دوره کاردانی و ۶۰ دوره کارشناسی در این دانشگاه ارائه می‌شود  گفت: مجوز 27 مرکز نوآوری را دریافت کردیم که هفته قبل اولین مرکز با حضور مقام عالی وزارت در همدان افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، صالحی عمران در پایان افزود: دانشگاه فنی حرفه‌ای در مسائل بودجه ای دچار مشکل است و با بررسی‌هایی انجام شده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان کمبود بودجه در حوزه تغذیه دانشجویی نسبت به سایر دانشگاه‌ها داریم و سلف‌ سرویس های دانشجویی این دانشگاه ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه جهت نوسازی و بهسازی دارد.

وی در پایان با اشاره به ورود دانشجویان فنی حرفه‌ای به بازار کار پس از تحصیل خاطر نشان کرد: براساس آمار ۶۷ درصد دانشجویان پسر و ۶۰ درصد دانشجویان دختر این دانشگاه پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha