• جمعه / ۲۶ مهر ۱۳۹۸ / ۰۰:۴۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98072619344
  • خبرنگار : 71214

سازمان راهداری خبر داد

رسیدگی به ۲۲۴ مورد تخلفات رانندگان اربعین+جزئیات

رسیدگی به ۲۲۴ مورد تخلفات رانندگان اربعین+جزئیات

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گزارش ۲۲۴ مورد تخلفات رانندگان در مسیرهای اربعین خبر داد و گفت: در این تخلفات گرانفروشی کمترین و تاخیرها بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌ است.

به گزارش ایسنا، در ایام اربعین و افزایش تقاضا زائران اربعین برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ویژه اتوبوس، گزارش‌های متعددی از زائران به دست ما می‌رسید که از تخلفات متعدد برخی رانندگان اتوبوس‌ها حکایت داشت.

مهدی حاج‌علی -معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- درباره اینکه آیا این گزارش‌ها به سازمان‌ راهداری رسیده و چه اقداماتی برای رسیدگی به این پرونده‌ها انجام داده‌اید؟ گفت: تا کنون ۲۲۴ مورد تخلف از سوی زائران به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارش شده است که برای همه این گزارش‌ها پرونده تشکیل شده و تقریبا همه این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی درخصوص چگونگی بررسی و برخورد با تخلفات ایام اربعین به ایسنا افزود: تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است و در این راستا کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات در حوزه حمل‌ونقل به صورت ویژه در استان‌ها و پایانه‌های مرزی تشکیل داده‌ایم و به صورت فوری در همان‌جا پرونده‌ها رسیدگی شده و برای متخلفان حکم صادر می‌شود.

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های تخلف در ایام اربعین حکم نیز صادر شده است، ادامه داد: این احکام در موارد گوناگونی بوده است و برخلاف گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، کمترین تعداد گزارش‌های تخلف مربوط به گرانفروشی و کرایه‌هاست و بیشترین تعداد گزارش تخلفی که در این پرونده‌ها به آن رسیدگی شده به تاخیر سفرها قبل و در حین انجام اختصاص دارد. همچنین یک مورد خاموش کردن دستگاه سپهتن، جندین مورد درمورد افزایش نرخ کرایه‌ها و گرانفروشی، چندین مورد رفتار نامناسب راننده  و ...و را نیز در این موارد داشته‌ایم.

حاج علی اعلام کرد: از زائران می‌خواهیم ‌اگر موردی وجود دارد آن را به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱، اپلیکشن ۱۴۱ یا سایت سازمان راهداری گزارش کنند تا به سرعت آن را رسیدگی کرده و متخلف یا متخلفان احتمالی برخورد کنیم. همچنین زائران می‌توانند برای شکایت حضوری در این زمینه به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یا دفاتر نظارتی این سازمان که در همه پایانه‌های مسافری کشور مستقر است، مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha