• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98071511494
  • خبرنگار : 50105

راهکار کشور فرانسه در حمل و نقل پاک

راهکار کشور فرانسه در حمل و نقل پاک

ایسنا/خراسان رضوی کشور فرانسه قصد دارد تا برنامه‌ای ایجاد کند تا سهم سفر با دوچرخه در این کشور سه برابر شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، فرانسه قصد دارد، سهم دوچرخه سواری در حمل و نقل را با ایجاد یک برنامه چند ساله که شامل ساختن خطوط دوچرخه سواری، مشوق‌های مالی در استفاده از دوچرخه‌ و اقداماتی برای جلوگیری از سرقت دوچرخه است را افزایش دهد.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، اظهار کرد: با توجه به این‌که فرانسه میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری تورفرانسه ( معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری جاده‌ای دنیا که از سال 1903 برگزار می‌شود) است، دوچرخه سواری در این کشور نوعی ورزش محسوب می‌شود. 

نخست‌وزیر فرانسه، گفت: سهم دوچرخه‌سواری در حمل و نقل عمومی فرانسه تنها 3 درصد است و این کمتر از نیمی از میانگین میزان دوچرخه‌سواری در اروپاست و هدف دولت نیز تغییر این روند است.

وی قصد دارد سهم دوچرخه سواری را تا المپیک 2024 در فرانسه، به 9 درصد برساند.

وی در ادامه افزود: دولت برای هفت سال آینده، 410 میلیون دلار در زیرساخت‌های دوچرخه سواری سرمایه گذاری خواهد کرد.

به دلیل این‌که گاهی ناامنی در دوچرخه سواری باعث می‌شود افراد از دوچرخه‌سواری منصرف شوند، دولت به مقامات محلی کمک می‌کند تا ساخت و ساز جدید ایجاد کنند.

محققان اظهار کردند: هر چند میزان 50 میلیون یورو در سال، فرانسه را به کشوری مانند هلند که 30 درصد سفرها با دوچرخه صورت می‌گیرد، تبدیل نمی‌کند، اما شروع خوبی خواهد بود.

اگر کارمندان از دوچرخه برای رفت و آمد کاری استفاده کنند، سالانه 233 دلار معافیت مالی برخوردار می‌شوند و این رقم در شرکت‌های خصوصی 400 یورو است.

برای جلوگیری از سرقت دوچرخه، دولت از سیستم شناسایی بر روی دوچرخه‌های جدید استفاده می‌کند و بر اساس این قانون، ساختمان‌های جدید نیز باید پارکینگ دوچرخه داشته باشند.

بر اساس این طرح، ایستگاه‌های قطار نیز باید پارکینگ دوچرخه مطمئن داشته باشند.

به‌عنوان بخشی از این پروژه، فرانسه امکان تردد دوچرخه به‌صورت دوطرفه را در خیابان‌های یک‌طرفه اجرا کرده و تا سال 2022  دوچرخه‌سواری در همه مدارس متوسطه به‌عنوان واحد درسی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha