به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، فرانسه قصد دارد، سهم دوچرخه سواری در حمل و نقل را با ایجاد یک برنامه چند ساله که شامل ساختن خطوط دوچرخه سواری، مشوقهای مالی در استفاده از دوچرخه و اقداماتی برای جلوگیری از سرقت دوچرخه است را افزایش دهد.
ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرانسه میزبان مسابقات دوچرخهسواری تورفرانسه ( معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری جادهای دنیا که از سال 1903 برگزار میشود) است، دوچرخه سواری در این کشور نوعی ورزش محسوب میشود.
نخستوزیر فرانسه، گفت: سهم دوچرخهسواری در حمل و نقل عمومی فرانسه تنها 3 درصد است و این کمتر از نیمی از میانگین میزان دوچرخهسواری در اروپاست و هدف دولت نیز تغییر این روند است.
وی قصد دارد سهم دوچرخه سواری را تا المپیک 2024 در فرانسه، به 9 درصد برساند.
وی در ادامه افزود: دولت برای هفت سال آینده، 410 میلیون دلار در زیرساختهای دوچرخه سواری سرمایه گذاری خواهد کرد.
به دلیل اینکه گاهی ناامنی در دوچرخه سواری باعث میشود افراد از دوچرخهسواری منصرف شوند، دولت به مقامات محلی کمک میکند تا ساخت و ساز جدید ایجاد کنند.
محققان اظهار کردند: هر چند میزان 50 میلیون یورو در سال، فرانسه را به کشوری مانند هلند که 30 درصد سفرها با دوچرخه صورت میگیرد، تبدیل نمیکند، اما شروع خوبی خواهد بود.
اگر کارمندان از دوچرخه برای رفت و آمد کاری استفاده کنند، سالانه 233 دلار معافیت مالی برخوردار میشوند و این رقم در شرکتهای خصوصی 400 یورو است.
برای جلوگیری از سرقت دوچرخه، دولت از سیستم شناسایی بر روی دوچرخههای جدید استفاده میکند و بر اساس این قانون، ساختمانهای جدید نیز باید پارکینگ دوچرخه داشته باشند.
بر اساس این طرح، ایستگاههای قطار نیز باید پارکینگ دوچرخه مطمئن داشته باشند.
بهعنوان بخشی از این پروژه، فرانسه امکان تردد دوچرخه بهصورت دوطرفه را در خیابانهای یکطرفه اجرا کرده و تا سال 2022 دوچرخهسواری در همه مدارس متوسطه بهعنوان واحد درسی ارائه خواهد شد.
انتهای پیام
نظرات