• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98070604447
  • خبرنگار : 30054

چگونه ۴۸ ساعت را در دبی سپری کنیم

چگونه ۴۸ ساعت را در دبی سپری کنیم

دبی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای گردشگری دنیا است که سالانه پذیرای توریست‌های زیادی می‌باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام توریاب، دو روز زمان زیادی نیست، اما اگر فقط برای تعطیلات آخر هفته در دبی هستید، در اینجا نحوه لذت بردن هر چه بیشتر از این شهر زیبا و مدرن آورده شده است.

روز اول-صبح

برای پیاده‌­روی صبحگاهی در JBR قدم بزنید و بین طیفی از بوفه‌های هتل و کافه‌ها، مکانی را برای صبحانه انتخاب کنید. یک رستوران دوستانه خانوادگی که تخم‌مرغ‌های بسیار خوشمزه­‌ای دارد. اگر نگرانی یا پرهیزی در مورد رژیم غذایی خود دارید، رستوران زیبای Eggspectation دبی همچنین رژیم‌های غذایی بدون گلوتن و لبنیات را برای گردشگران تور دبی ارائه می‌­کند.

بعد از صرف صبحانه، کمی در کنار دریا استراحت کنید و در نور زیبای آفتاب غوطه‌ور شوید. 

بعدازظهر را دریکی از جاذبه‌های دیدنی ستاره دبی سپری کنید. اسکی یا اسنوبورد را نیز در پیست اسکی دبی در بازار امارات می‌­توانید از طریق تور ارزان دبی تجربه کنید. اسلایدهای آبشار مشهور آبشار جمیرا سوسیرا در پارک آبی نمادین وحشی Wild Wadi واقع در ساحل جمیرا Rd در ساحل ام سوقیه را نیز حتماً سوار شوید و لذت ببرید. تماشای  آب­‌های دارای کوسه در آتلانتیس، یا پرواز با هواپیما و سقوط از بالای Palm Jumeirah در اسکای دایو دبی که در مارینای دبی قرار گرفته در منطقه Al Sufouh Rd دبی را نیز توصیه می­‌کنیم از دست ندهید (حتماً این تجربه را از قبل رزرو کنید).

اگر پارک‌های تفریحی و فعالیت‌های جسورانه توجه شما را جلب نمی­‌کند به یک روز آرامش‌بخش در فضای باز به باغ معجزه دبی در منطقه Barsha South دبی بروید. این سرزمین خیالی آسمانی سرشار از مجسمه‌های گل پیچیده و شکوفا است. وقتی کاوش در باغ به پایان رسید، حتماً پناهگاه پروانه را نیز ببینید که بسیار دیدنی است.

-غروب و شب

از یک شام شگفت‌انگیز در مرکز شهر دبی لذت ببرید. سوک آل بهار عربستان یک مکان ناهارخوری محبوب است که منظره‌­های درخشان از برج خلیفه و چشمه دبی - بزرگ‌ترین چشمه رقص در جهان - را ارائه می‌دهد. در سوک آل بهار بین ۲۲ مقصد غذاخوری می‌توانید انتخاب کنید. برای داشتن بهترین منظره از چشمه رقص آب، رستوران محبوب Karma Kafé، یک رستوران شیک و مدرن در دبی را توصیه می‌کنیم که چند تا از بهترین غذاها و نوشیدنی­‌های آسیا در آنجا سرو می‌شود.

یا می­‌توانید برای گذراندن یک‌ شب خوب در کنار خانواده خود، به اطراف هتل The Palace بروید و در Thiptara، رستوران مخصوص غذاهای رویال تایلندی و غذاهای دریایی به سبک بانکوک، در یک تراس زیبا که منظره­ای از آب­های چشمه و فواره‌­های زیبای دبی دارد، شام بخورید و شب خاطره‌انگیزی را سپری کنید.

بعد از صرف شام، پیاده‌روی کنید. اگر احساس می­‌کنید که نیاز به خرید دارید با پای پیاده به سمت دبی مال بروید و از آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیر آب دیدن کنید. در اینجا می‌توانید به ۱۴۰ گونه مختلف ماهی و بیش از ۳۰۰ کوسه نگاه کنید و یا در اطراف چشمه قدم بزنید و مستقیماً به At.mosphere در برج خلیفه، بالاترین رستوران برای صرف یک دسر درجه‌یک و نوشیدنی­‌های دل‌چسب و لذت بردن از مناظری زیبا و ویوی شهر دبی بروید.

روز دوم-صبح

صبح زود به Old Dubai بروید تا یک تجربه واقعی فرهنگی داشته باشید. قبل از بیرون رفتن از درب، بدانید که این مرکز سنتی امارات است، بنابراین به آداب‌ و رسوم منطقه احترام بگذارید. 

روز خود را در بازارهای سنتی دیرا شروع کنید. Gold Souk شگفت‌آور است، این بازار دارای ۳۰۰ مغازه پر از طلا است. به سمت جنوب قدم بزنید و دیرا گراند سوک را پیدا خواهید کرد که قبلاً با نام السوک آل کبیر شناخته می‌شد. در دوره دیگری، این مکان بزرگ‌ترین بازار دبی بود. این بازار سوغاتی دبی یادآور دوران فراموش‌ شده است و تا به امروز آن‌ها هنوز با افرادی که مشغول خرید منسوجات، ادویه‌جات، عطر و سوغات هستند، شلوغ است.

دبی کریک که در مجاورت Grand Souk یک مقصد توریستی محبوب که به‌عنوان یادآوری گذشته و زمانی است که دبی به‌عنوان مرکز تجارت دریایی مرواریدها، ماهی‌ها، منسوجات بود. پس از کاوش در آل شیندفا، به سمت جنوب بروید. برای استراحت ناهار سنتی لوانتین و اماراتی در Bayt Al Wakeel را صرف کرده و کمی انرژی بگیرید. گوشت گوسفند و بلدرچین را با یک سالاد غذای دریایی و یک لیموناد خنک‌کننده خاورمیانه که به‌عنوان آب‌لیمو و نعنا نیز شناخته می‌شود، امتحان کنید. Bayt Al Wakeel یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های دبی (ساخته‌شده از گل، مرجان و چوب است، در دهه ۱۹۳۰) و دارای یک موزه دریایی و همچنین رستوران است. بعد از ناهار، به سمت جنوب حرکت کنید تا زمانی که نساجی سوک را پیدا کنید که پر از پارچه، لباس و سوغاتی‌های دیگر است.

هنگامی‌که خرید خود را انجام داده‌اید، مسیر خود را به پایین رودخانه ادامه دهید تا اینکه به محله تاریخی الفاهیدی (محله البستاکیه) برسید، در منطقه‌ای که زمانی تجار ثروتمند زندگی می‌کردند. در اینجا خانه‌های قدیمی عربی با برج‌های بادی سنتی کوچه‌های بادی و گالری‌های هنر معاصر پیدا خواهید کرد. داستان باستانی این مجموعه در امارات در موزه دبی واقع‌ شده است و قابل‌دسترس است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha