• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98070100736
  • خبرنگار : 30054

تلفن اینترنتی یا تلفن مجازی، کدام برای کسب‌وکارتان مناسب تراست؟

تلفن اینترنتی یا تلفن مجازی، کدام برای کسب‌وکارتان مناسب تراست؟

«تلفن اینترنتی» و «تلفن مجازی» عبارت‌هایی است که در دنیای امروز کسب‌وکار زیاد می‌شنویم، اما شاید ذهنیت روشنی نسبت به آن‌ها و تفاوت‌هایشان نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دفتر شما، در این متن می‌خواهیم ببینیم این عبارت‌ها به چه معنا هستند و چه تفاوتی باهم دارند و کدام‌ یک برای کسب‌ و کار ما مناسب‌تر است؟

تلفن اینترنتی چیست؟

خط اینترنتی یک شماره معمولی با پیش شما ۹ است که مانند تلفن مجازی، نیاز به سیم‌کشی مخابرات ندارد و به‌وسیله‌ی نرم‌افزاری که نصب می‌شود، مستقیماً روی موبایل یا دسکتاپ داورت خواهد شد.

 با استفاده از تلفن اینترنتی می‌توان تماس دوطرفه برقرار کرد اما کیفیت ارتباط به‌سرعت اینترنت وابسته است. درصورتی‌ که اینترنت قطع باشد، امکان برقراری تماس خروجی وجود ندارد و تماس‌های ورودی با کسر هزینه داورت به موبایل انتقال داده می‌شود.

تلفن اینترنتی عموماً بین ۳ تا ۵ تماس هم‌زمان را پشتیبانی می‌کند و برای برداشتن این محدودیت باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کرد. ضمن اینکه به‌ جز هزینه راه‌اندازی اولیه باید به ازای هر کاربر یا (داخلی) که مایلید پاسخگوی تماس باشد، هزینه ماهانه جداگانه‌ای نیز پرداخت کنید.

تلفن مجازی چیست؟

تلفن مجازی به‌نوعی یک تلفن ثابت دایورتی است. در واقع این شماره تلفن ثابت دایورتی یک شماره تلفن ثابت با پیش‌شماره‌های معمول ۲ تا ۸ است که محدود به مکان خاصی نیست و بدون نیاز به سیم‌کشی مخابرات، بدون نیاز به سخت‌افزار یا حتی نصب نرم‌افزار در هر گوشه کشور قابل‌ استفاده است.

تماس‌های ورودی بدون هزینه و به‌صورت رایگان به موبایل، شماره تلفن ثابت تهران یا تلفن ثابت شهرستان دایورت خواهد شد. سرعت راه‌اندازی این خطوط بسیار بالا است. برای مثال با استفاده از پورتال آنلاین دفتر شما در ۵ دقیقه تلفن مجازی تهران را روی یکی از سرویس‌های تلفن گویا یا منشی فعال کرد.

مزیت اصلی تلفن ثابت مجازی دفتر شما این است که می‌توانید خدمات متنوعی روی آن دریافت کنید، از جمله سرویس تلفن گویا، سرویس منشی مجازی یا حتی مرکز تماس که در توسعه کسب‌وکار و افزایش بهره‌وری به شما کمک شایانی می‌کنند.

 همچنین امکان دریافت فکس و استفاده از صندوق صوتی نیز روی خطوط تلفن مجازی دفتر شما به‌صورت رایگان فراهم است. به مجموعه این خدمات دفتر کار مجازی گفته می‌شود.

هر چند سیستم تلفن مجازی روی بستر اینترنت به وجود آمده است اما برای برقراری و اتصال تماس نیازی به اینترنت نیست و همچنین به‌واسطه ارتباط مخابراتی کیفیت تماس عالی است.

خطوط مجازی دفتر شما ۳۲ تماس ورودی هم‌زمان می‌پذیرند و روی سرویس تلفن گویا می‌توان منوها و داخلی‌های متعدد و بدون محدودیت ایجاد کرد تا نفرات مختلف هر کسب‌وکار بتوانند پاسخگوی تماس ورودی مستقیم خود باشند.

مقایسه امکانات و هزینه‌های تلفن اینترنتی و تلفن مجازی

روش اول: استفاده تلفن مجازی

بیایید به ازای ۶۰۰ دقیقه پاسخ ماهانه به تماس‌ها، هزینه استفاده از تلفن اینترنتی و تلفن مجازی دفتر شما را بررسی کنیم. اگر فرض کنیم صاحب کسب‌وکار الف از تلفن مجازی برای پاسخگویی به تماس‌ها استفاده کند با امکانات و هزینه‌های زیر روبه‌رو خواهد شد:

پوشش دهی این مجموعه تماس با استفاده از بسته استاندارد تلفن گویا که یکی از سرویس‌های دفتر شما است به‌راحتی قابل انجام است. هزینه راه‌اندازی و استفاده از این بسته تلفن گویا ماهانه ۶۹ هزار تومان است که برای کل سال ۸۲۸ هزار تومان خواهد شد با احتساب ۱۲% تخفیف بابت خرید بسته سالانه و ۹% مالیات بر ارزش‌افزوده، مشترک باید سالانه ۷۹۴ هزار تومان پرداخت کند.

روش دوم: استفاده از تلفن اینترنتی

اگر صاحب کسب‌وکار «ب» از تلفن اینترنتی برای پاسخگویی به تماس‌ها استفاده کند با امکانات و هزینه‌های زیر روبه‌رو خواهد شد:

هزینه راه‌اندازی تلفن اینترنتی ۳۵۰ هزار تومان است. برای برقراری تماس به اینترنت نیاز است و اگر هزینه تهیه اینترنت به‌صورت ماهانه ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شود سالانه ۳۶۰ هزار تومان است. همچنین برای اینکه ۵ نفر از نیروهای کسب‌وکار «ب» بخواهند به تماس‌ها پاسخ دهند باید ماهانه ۷۵ هزار تومان پرداخت کنند که سالانه ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد.

اگر به هر دلیلی اینترنت قطع شود مشترک باید بابت هر دقیقه دایورت تماس مبلغی پرداخت کند که اگر قطعی اینترنت را فقط دو هفته در کل سال در نظر بگیریم و طبق پیش‌فرض هرماه ۶۰۰ دقیقه تماس ورودی داشته باشند، در طول آن دو هفته ۳۰۰ دقیقه تماس خواهند داشت که باید برای داورت تماس‌ها پرداخت کنند.

با استفاده از خط تلفن اینترنتی تنها می‌توان ۵ تماس به‌صورت هم‌زمان داشت و اگر بیش از ۵ مشتری هم‌زمان با کسب‌وکار «ب» تماس بگیرند بوق اشغال خواهد زد. راه‌حلی که برای این مشکل در نظر گرفته‌ شده است امکان ارتقا تعداد تماس هم‌زمان است اما به ازای هر ۵ تماس که اضافه وصل می‌شوند مشترک باید ۲۷۲ هزار تومان پرداخت کند.

با احتساب هزینه‌های راه‌اندازی، اینترنت، کاربران، داورت تماس‌ها و تماس هم‌زمان؛ هزینه سالانه مشترک ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد.

همان‌طور که می‌بینید تلفن مجازی دفتر شما از همه لحاظ به‌صرفه‌تر و با امکانات بیشتری است. شما هم اگر می‌خواهید از این سرویس بهره بگیرید به سایت شرکت دانش‌بنیان دفتر شما به آدرس daftareshoma.com مراجعه کنید و یا با بخش فروش و پشتیبانی به شماره ۰۲۱۲۸۴۲۰۱ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha