• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 98061105998
  • خبرنگار : 71511

سخنگوی دولت اعلام کرد

علت انفجار در سکوی پرتاب ماهواره‌ ناهید

علت انفجار در سکوی پرتاب ماهواره‌ ناهید

سخنگوی دولت به ابهامات مطرح شده درباره انفجار در سکوی پرتاپ ماهواره‌بر ناهید توضیح داد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی سخنگوی دولت اظهار کرد: آنچه که در دولت مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت این است که انفجار در سکو اتفاق افتاده و اصلا ماهواره ای به سکو  منتقل  نشده بوده است.  اساسا در محل تست بوده و نه پرتاب. در میادین تستی که ما داریم مثل  سمنان معمولا این آزمایش ها صورت می گیرد. در دنیا شبیه به این موضوع زیاد صورت می‌گیرد. حتی در کشورهای پیش رفته هم ما انفجارهای متعدد و مهیبی در این زمینه ها داشتیم. در این اتفاق خوشبختانه نه کشته داشتیم و نه از نظر جانی مشکلی داشتیم.

وی با بیان اینکه علت انفجار رخ داده یک بحث و خطای فنی بوده است ،ادامه داد: همه کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که یک بحث فنی بوده است. کاملا هم مشخص است بحث فنی چگونه اتفاق افتاده است.

ربیعی یادآور شد: دو جریان خبری در این میان شکل گرفت؛ یکی در صدد القای این موضوع بود که قادر هستند در موسسات ما که می توانند کار جاسوسی و خراب کاری بکنند که اصلا کارشناسان ما روی این موضوع صحه نمی گذارند و به نوعی این نظر سوء استفاده برای قدرت نمایی است.

وی افزود: دوم آنکه ما نمی دانیم چه طور است که رئیس جمهوری ایالت متحده آمریکا عکس می گذارد، توییت می کند، عکس ماهواره ای منتشر می کند و با یک ذوق زدگی با موضوع رفتار می کند؛ این کارها اصلا قابل فهم و درک نیست .

ربیعی در پایان گفت: شاید از بی سوژگی در مورد ایران است که همچین موضوعی را در مورد ایران مطرح می کنند. این امر کاملا مشخص است و معلوم است بر اثر چه موضوعی اتفاق افتاده است. خوشبختانه دانش ما هم هر روز در این رابطه رو به گسترش و فزونی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۱ ۱۷:۱۷

اگه یک اتفاق عادیه پس چرا اصلا کوچکترین خبری ازش در رسانه ها نزدید؟ تا اینکه صدای آمریکا خبرشو منتشر کرد و حالا تازه دارید عکس العمل نشون میدید.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۱ ۱۷:۳۴

کار آزمایشی منفجر هم بشه ما افتخار میکنیم اینکه شیپور زدن نداره آقای ترامپ.....مهم اینه که گلوبال هاولک رو بتونی ساقط کنی.....بقول لوکاپاچیول : کسیکه کارانجام دهد اشتباه میکند و تا اشتباه صورت نگیرد کار را یاد نمی گیرد

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۳

بلبل که بودی تووووو؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۱ ۱۸:۴۳

وقتي حرف قانع كننده اي نداريد سكوت بهتره

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۱ ۱۸:۴۴

عجب.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۱ ۱۸:۵۵

بهتر نبود که توضیح آقای سخنگوی دولت یک کم زود تر انجام می شد. الان این خبر چند روز است که در محافل خبری دست به دست می چرخد و همه مردم از آن مطلع هستند ولی هیچ کس از دولت اطلاع رسانی نمیکند.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۱ ۱۹:۰۲

مرگ براسرائیل مرگ بر سعودی‌ها مرگ بر امریکا

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۲ ۰۹:۴۵

زیاد به خودت فشار نیار بابا

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۱ ۱۹:۱۴

خب این مسخره بازیا چیه از همون اول تاید کنید دیگ چند روز همش تکذیب تکذیب

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۲ ۱۲:۰۳

آمریکایی های فلک زده از بی سوژه گی در مورد ایران مقتدر افتادن به... این چیزا طبیعیه. مثلا همین دو سه روز پیش یه کشتی آمریکایی در آتش سوخت و سی نفر خدمه و مسافر آن کشته و زخمی شدند..

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۲ ۱۵:۳۳

...مگه نمیگن اینگونه حادثه ها امری طبیعیه؟ خب چرا بامردم رو راست نیستن؟ ....