• یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98061005391
  • خبرنگار : 71560

بررسی چالش‌های تامین قیر رایگان دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون عمران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی چالش‌های تامین قیر رایگان برای دستگاه های اجرایی و تاکید مجلس بر تامین ۴ میلیون تن قیر در سال ۹۸، در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید ابوالفضل موسوی بیدکی در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران طرح اصلاح بند (ه) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۹۸ به منظور تامین قیر رایگان برای دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: بحث قیر این است که ما در قانون بودجه مصوب کردیم که دولت موظف است ۴ میلیون تن قیر معادل ۶ هزار میلیارد تومان به صورت رایگان در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد. بحث اول بر سر این است که دولت می گوید از آنجا که در سال جاری کمبود اعتبارات دارد توان پرداخت این ۶ هزار میلیارد تومان را ندارد.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: اما از آنجا که سه سال است که بحث تخصیص قیر رایگان اجرایی شده فرصت مناسبی برای انجام کارهای عمرانی ایجاد کرده و از اهمیت زیادی برخوردار شده است. در نهایت با فشار نمایندگان قرار بر این شد که دولت این ۶ هزار میلیارد تومان را پرداخت کند و اصرار نمایندگان به نتیجه رسیده و قرار بر این شده که تاثیرات کاهش بودجه بر روی موضوع تخصیص قیر رایگان اثری نگذارد.

وی در ادامه تاکید کرد: مسیله بعدی این است که اگر دولت این ۶ هزار میلیارد تومان را اختصاص دهد با توجه به افزایش قیمت قیر در بورس ۴ میلیون تن قیر را تامین نمی کند و حدود ۲ میلیون تن قیر خواهد شد. نمایندگان اصرار دارند از انجا که در قانون ۴ میلیون تن ذکر شده است حتما ۴ میلیون تن قیر تامین شود. نه پارسال مجلس توانست این مطلب را جا بیاندازد و نه در سال جاری این اتفاق افتاد. بنابراین در حال تهیه استفساریه هستیم که به صحن علنی بیاید و سوال شود که منظور در بند (ه) تبصره (۱) لایحه بودجه اختصاص عدد ریالی ۶ هزار میلیارد تومان است یا تامین ۴ میلیون تن قیر رایگان؟ که نمایندگان بر تامین ۴ میلیون تن قیر رایگان برای دستگاه های اجرایی تاکید دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: در نهایت کارگروهی در کمیسیون عمران تشکیل شد و قرار شد این مباحث را به صورت ریزتر بررسی کرده و تا فردا نتایج را اعلام کنند و به صورت دو فوریت در صحن علنی مطرح شود. بحث دوم نیز در خصوص لایحه مشارکت عمومی و خصوصی بود که تقریبا به انتهای آن رسیدیم و قرار شد تا آخر هفته جمع بندی آن را اعلام کنیم.


وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی رونق بازار مسکن در کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: در این زمینه بحث مفصلی انجام شد و مقرر شد بانک مسکن و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و بورس به همراه معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی جلسه ای تشکیل دهند و در خصوص سیاست های مالی در حوزه مسکن گزارشی تهیه کرده و به مجلس ارائه کنند. از سوی دیگر قرار شد مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت اقتصاد نیز کار تحلیلی در حوزه بازار مسکن انجام داده و طرح ها و پیشنهادات خود را ارائه دهند. ما جلسه رونق بازار مسکن را در کمیسیون عمران داریم و امیدواریم نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha