به گزارش ایسنا، پروژه ساخت آزادراه تهران-شمال به طول ۱۲۱ کیلومتر در سال ۱۳۷۶کلید خورد و بر اساس زمانبندیهای مشخص شده این آزادراه قرار بود، همه چهار منطقه آن تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد اما با نگاهی به برنامههای در حال تغییر برای افتتاح و بهرهبرداری منطقه یک تهران–شمال، به نظر نمیرسد که کل پروژه نیز در زمان تعیین شده به پایان برسد.
درحالی که طی سالهای گذشته چندین بار تاریخ اعلام شده برای بهرهبرداری از فاز یک آزادراه تهران–شمال تغییر کرده و با خلع ید از پیمانکار چینی و واگذاری کارها به بنیاد مستضعفان، کار در این آزادراه استراتژیک سرعت گرفته بود، قرار بود فاز اول آزادراه تا پایان تابستان امسال به بهرهبرداری برسد و حالا هم پس از تغییرات مختلف، زمان بهرهبرداری از تابستان امسال به پاییز و قبل از زمستان امسال تغییر کرده است.
از اواخر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و حتی بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار و مجری این طرح، تابستان سال جاری را برای افتتاح قطعه نخست آزادراه تهران-شمال اعلام کرده بودند اما زمزمههای دوباره تغییر زمان از ماههای گذشته شروع شد و خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با تخصیص اعتبار، منطقه یک، آزادراه تهران-شمال تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
وزیر راه و شهرسازی هم اخیرا زمان جدیدی را برای افتتاح اعلام کرد، محمد اسلامی در این باره اظهار کرد: عملیات اجرایی قطعه یک این آزادراه رو به اتمام است و تا پایان شهریور عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و نصب تجهیزات ایمنی، نقاشی، شستشو و نظارت و کابل کشی آن و همچنین استقرار سیستم مدیریت هوشمند اجرایی می شود و بلافاصله بعد از استقرار مدیریت هوشمند، زمینه عبور و مرور مردم فراهم خواهد شد که امیدواریم قبل از پایان پاییز این امر اجرایی شود.
البته تاریخهای دیگری هم طی هفتههای گذشته برای این مهم اعلام شده و "قبل از زمستان" و "زمستان" امسال هم به عنوان زمان بهرهبرداری از قطعه یک آزادراه تهران – شمال توسط اسلامی مشخص شده است اما باید دید، افتتاح این ۳۲ کیلومتر به امسال میرسد یا ممکن است بازهم به زمان دیگری موکول شود.
انتهای پیام
نظرات