به گزارش ایسنا، زهرا نامور رتبه ۳۸ رشته علوم تجربی آزمون سراسری سال ۹۸ در همایش علمی و جشن تجلیل از نخبگان و رتبههای تک رقمی و برتر کنکور ۹۸ به مهمترین دلایل موفقیت خود برای کسب رتبه برتر در این گروه آزمایشی اشاره کرد و گفت: من مبتلا به بیماری اس ام ای(نوعی بیماری دیستروفی عضلانی) هستم که از هشت سالگی درگیر این بیماری شدم و از ۱۰ سالگی نیز از صندلی چرخدار استفاده کردهام اما هیچ کدام از این محدودیتهای ناشی از معلولیت جسمی و حرکتی نتوانسته مانعی در راه رسیدن به هدفم باشند چرا که اگر فردی برای خودش هدفی تعیین کند از تمامی توانمندیها برای دستیابی به آن استفاده میکند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای تحصیل خودم انتخاب میکنم، گفت: اگرچه علاقه اصلی من برای حضور در رشته دانشگاهی رشتههای فنی و ریاضی بود اما به دلیل برخی شرایط از جمله بازار کار نامناسب رشتههای گروه آزمایشی علوم ریاضی ترجیح میدهم رشته پزشکی را انتخاب کنم چرا که هم امنیت شغلی بهتری دارم و هم اینکه میتوانم به کسانی که همانند من با بیماری و معلولیت جسمی و حرکتی دست و پنجه نرم میکنند کمکی داشته باشم.
رتبه ۳۸ گروه آزمایشی علوم تجربی همچنین در خصوص استفاده از کلاسهای آمادگی کنکور قبل از شرکت در آزمون سراسری نیز گفت: در آزمونهای آزمایشی یکی از موسسات خصوصی حضور پیدا کردم. قطعا عدم حضور در این کلاسها و آزمونها نمیتواند مانعی برای موفقیت دانشآموزانی که برای خودشان هدف تعیین کردهاند، شود چرا که ما هر ساله افراد موفقی را میبینیم که از لحاظ شرایط مالی و... در شرایط دشواری به سر میبرند اما توانستهاند از روستاهای دورافتاده و مناطق محروم رتبههای تک رقمی و برتر آزمونهای مختلف را کسب کنند.
نامور همچنین با تأکید بر اینکه موفقیت در توسعه اقتصادی کشور بدون توجه به رشتههای علوم فنی و ریاضی امکان پذیر نخواهد بود، گفت: متأسفانه امروزه شرایط به گونهای است که دانشآموزان از حضور در این رشتهها به دلیل نابسامان بودن بازار اشتغال و آینده شغلی منصرف میشوند همچنان که من به رغم تمامی علایقی که به این رشته داشتم به دلیل همین نگرانی نتوانستم به سمت علاقهام حرکت کنم.
این دانشآموز شیرازی همچنین در توصیه به دانشآموزانی در حال انتخاب رشته برای حضور در دانشگاهها هستند گفت: تنها توصیهای که میتوانم به این دانشآموزان داشته باشم این است که رشتههای متناسب با علاقه خود را انتخاب کنند و اگر نتوانستند صندلی مورد نظر را کسب کنند از شکست هراسی نداشته باشند چرا که همواره هر شکستی باعث خواهد شد گامهای بعدی محکمتر برداشته شود و باید این شکستها فرصتی برای تقویت توانمندی دانشآموزان باشد. بنابراین این افراد به هیچ عنوان از دستیابی به هدف ناامید نشوند.
انتهای پیام
نظرات