• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98051608229
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

همزمان با هفته جهانی پیشگیری از سوانح و حوادث مطرح شد

پیشگیری از سوانح بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست

پیشگیری از سوانح بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست

دبیر کانون "سلامت، ایمنی و محیط زیست" (HSE)  جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط منسجم بین سیاستگذاران و دست اندرکاران حوزه بحران و سوانح با مردم و ساختار های مردم نهاد، اظهار کرد: رسیدن به جامعه ایمن و پیشگیری از سوانح بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست.

داوود پیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، میل به ایمنی و امنیت را بخش تفکیک ناپذیر ماهیت همه انسان‌ها دانست و گفت: ایران جزو ۱۰ کشور مخاطره‌آمیز در زمینه حوادث و بلایا به شمار می‌رود و حوادث و بلایا نیز یکی از مهمترین علل مرگ و میر انسان‌ها و خسارت‌های مادی به جامعه هستند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از سوانح و حوادث، بر لزوم مشارکت همگانی در این موضوع  تاکید کرد و گفت: موفقیت  دراین حوزه کاری بدون مشارکت همه ذینفعان جامعه بی پایه و اساس است. در این راستا ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه از طریق ارایه آموزش‌های لازم اصول ایمنی، رسانه‌های جمعی و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و جامعه محور در حوزه پیشگیری ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی به منظور پیشگیری از خطرات و حوادث جهت حمایت از منابع انسانی و مادی یکی از ضروری‌ترین و با اهمیت‌ترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: رعایت اصول ایمنی می‌تواند باعث افزایش طول عمر و کیفیت زندگی افراد شود و سلامت جامعه را ارتقا دهد.  از طرفی ناآگاهی و رعایت نکردن اصول ایمنی حوادثی به دنبال دارد که موجب آسیب های فراوان و خسارات جبران ناپذیری به انسان‌ها و محیط زیست می شود.

پیرانی با بیان اینکه برای ارتقای ایمنی لازم است مخاطرات و حوادث پیرامون خود را شناسایی کرده و  تا حد امکان کاهش دهیم، اظهار کرد: تحقق این مساله مشارکت مردم را از برنامه‌ریزی و سیاستگذاری تا اجرا می طلبد، همچنین این اهداف با روحیه و مشارکت جمعی محقق خواهد شد.

این دانشجوی دکتری سلامت در بلایا و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راه‌اندازی کانون "سلامت، ایمنی و محیط زیست" (HSE)  در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، بر برنامه ریزی  این واحد در حوزه مدیریت حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: اساتید و اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این حوزه از ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی برخوردارند و در همین راستا کانون HSE  از حضور تمامی علاقمندان در پروژه های پیشگیری از سوانح و بلایای سازمان ها و ارگان‌های متولی دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha